СУ-26МХ
- stef.vt.bg
- Мнения: 103
- Регистриран: 04 фев 2020 19:58
Re: СУ-26МХ
Много ми допада тази конструкция за изработване на частите - чрез смесване на старата, класическа технология и сравнително по-новата депронова технология. Интересно би било като здравина на детайлите и в тегловно отношение коя е по-съвършена, но да не задълбаваме... Най- важен е бързият напредък по модела и високото качество на работа!
Браво и успех!!!
Браво и успех!!!
Стефан Добрев
гр.Велико Търново
гр.Велико Търново
-
- Мнения: 581
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: СУ-26МХ
Благодаря колеги , между другото , преди да започна моделчето се чудех как да го правя , класическа, изцяло балсова конструкция или това което сега правя.
Реших да каращисам
материалите защото ги имам в наличност , а за пластините балса трябваше да ги чакам.
Класическата конструкция е по-доброто решение защото става по-твърдо , а депроненото се огъва повеч.
От друга страна модела и детаилите са малки , трудно се работи с тях а и грешките са по фрапиращи .
За теглото не мога да преценя , методите са различни , материалите също ---- освен след този да направя и един дървен за сравнение
, но това е и идеята , ако ми хареса да направя по-голям модел около 1.8м. за ДВГ - бензин.
Продължавам да оформям опашните плоскости, под хоризонталния стабилизатор залепвам подложки изрязани по профила за стабилно залепване на стабилизатора , стремя се да е залепен на 0 градуса спрямо крило и мотор.
Реших да каращисам

Класическата конструкция е по-доброто решение защото става по-твърдо , а депроненото се огъва повеч.
От друга страна модела и детаилите са малки , трудно се работи с тях а и грешките са по фрапиращи .
За теглото не мога да преценя , методите са различни , материалите също ---- освен след този да направя и един дървен за сравнение

Продължавам да оформям опашните плоскости, под хоризонталния стабилизатор залепвам подложки изрязани по профила за стабилно залепване на стабилизатора , стремя се да е залепен на 0 градуса спрямо крило и мотор.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 581
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: СУ-26МХ
Направих на бързо закопчалка за кабинката от 2мм. тел и пружинка от химикал, за бърз достъп за смяна на батерията.
До тук моделчето тежи 490гр.
До тук моделчето тежи 490гр.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 581
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: СУ-26МХ
Направих кабинката и днес се забавлявах с направата на долния капак и подготвих страниците около крилата за залепване.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 1859
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: СУ-26МХ
тоя Лепкостир лепи ли здраво депрона към балсата
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
-
- Мнения: 581
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: СУ-26МХ
Бачо , бих казал , задоволително .
По-добре лепи полиуретана , но с него се работи по-трудно.
За ДВГ модел не бих разчитал на лепкостира , но за електричка е добре ----- поне другата депронка е лепена с лепкостир и си държи доста добре.
Проблема ( ако въобще се отчита като проблем ) е , че трябва малко време за стягане на лепилото.
А , кабинката я залепих със циан акрелатно лепило.
По-добре лепи полиуретана , но с него се работи по-трудно.
За ДВГ модел не бих разчитал на лепкостира , но за електричка е добре ----- поне другата депронка е лепена с лепкостир и си държи доста добре.
Проблема ( ако въобще се отчита като проблем ) е , че трябва малко време за стягане на лепилото.
А , кабинката я залепих със циан акрелатно лепило.
Последна промяна от Петър Алексиев на 28 фев 2023 21:12, променено общо 1 път.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 581
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: СУ-26МХ
Направих долния капак от 1мм. балса и така дъното цялото стана балсово , облякох и тялото с 3мм. депрон и вече почна да прилича на нещо
Остава да помисля как да го нашаря малко и се чудя дали да правя капотажче на мотора.
Следва оборудване , мотор , колесник , машинки по тялото и тогава ще го претегля да видим как е с теглото. Депрона към тялото ( ребрата ) го лепих с лепкостир !!!!!

Остава да помисля как да го нашаря малко и се чудя дали да правя капотажче на мотора.
Следва оборудване , мотор , колесник , машинки по тялото и тогава ще го претегля да видим как е с теглото. Депрона към тялото ( ребрата ) го лепих с лепкостир !!!!!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от Петър Алексиев на 28 фев 2023 21:18, променено общо 1 път.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
- Slav_s
- Site Admin
- Мнения: 696
- Регистриран: 28 ное 2016 14:54
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: СУ-26МХ
Много добро моделче се заформя
Браво !

Слави Чорбанов - София 0889290525
Balsa flies BETTER !
Balsa flies BETTER !

-
- Мнения: 581
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: СУ-26МХ
И аз колеги се надявам да стане добро моделче
та някои ден да започна голям такъв модел за бензинов мотор. 
Запуших дупката отзад около стабилизаторите с депронче 3мм.
Направих и монтирах задния колесник които е управляем , тела е от спица на колело 2мм. а стоиката е техническа пластмаса.
Следващите снимки вече и с колесник отпред, ще го претегля да видим как ще е с теглото


Запуших дупката отзад около стабилизаторите с депронче 3мм.
Направих и монтирах задния колесник които е управляем , тела е от спица на колело 2мм. а стоиката е техническа пластмаса.
Следващите снимки вече и с колесник отпред, ще го претегля да видим как ще е с теглото

Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 2721
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: СУ-26МХ
Супер е моделчето Петьо!От какво ще е предния колесник?
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта