Model Sport History - Музей гр. Сопот

Музей на моделизма в гр. Сопот
На линия
Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 665
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 17 авг 2022 16:33

Последния модел на м.с.Седеф Дончев† BUL0348 (F2A):
F2A Sedef Donchev 2022.jpg
F2A FAI Donchev .jpg
Благодарности на семейството и м.с.Ивайло Попов!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от S-LK на 18 авг 2022 06:36, променено общо 1 път.
м.с. инж. Любомир Караиванов

На линия
Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 665
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 18 авг 2022 17:20

Намерих подходящо място за модела:
Шампионски кордови модели.jpg
Намерих подходящо място за модела.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов

На линия
Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 665
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 18 авг 2022 17:25

Първото "ПЪРВАЧЕ" след повече от 86 години може да се види на живо в музея:

Благодаря на Михаил Дейнов за оригиналния чертеж!
Благодаря на м.с.Атанас Гаганелов за изработката на модела!
м.с. инж. Любомир Караиванов

На линия
Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 665
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 23 авг 2022 15:11

Актуален списък на дарителите:

з.м.с.Марин Неделчев Неделчев, инж.Иван Христов Минков, м.с.Тодор Дилчев, м.с.Атанас Методиев Гаганелов,
з.м.с.инж.Валентин Савов, инж.Венцислав Петров, Пенчо Ганев, Драгомир Драганов, м.с.инж.Валентин Атанасов Динков,
Виктор Патев, м.с.Георги Ганев Дончев, м.с.Димитър Петров Дишлиев, Атанас Чакъров, Пламен Пенчев,
з.м.с.Йосиф Христов, м.с.Светослав Янакиев, м.с.Георги Кабаков, Христо Куртинков, Любен Ангелов,
з.м.с.Асен Танев, Александър Денeв, Христо Генов, м.с.Добри Добрев†, Дмитрий Кислицин, м.с.Седеф Дончев†,
Янко Малаков, инж.Огнян Кумчев, Александър Манов, м.с.Розен Йорданов Тодоров, Роман Кудряшов, м.с.Христо Керчев,
Павел Бучински, м.с.Мичо Спасов, м.с.Станчо Добрев, Станислав Струмински, Мая Попова,
м.с.Любомир Колев, з.м.с.Дамян Петров, м.с.инж.Стефан Харитов, м.с.Славчо Славов (близките му), Владимир Николов LZ23,
м.с.Кирил Димитров, м.с.Васил Милев, м.с.инж.Емил Ташев, м.с.Любомир Конарски, Генко Базитов, м.с.Иван Кертиков,
Ганчо Христов, м.с.Ивайло Попов, Цветан Койнов, Кирил Кирилов, м.с.инж.Христо Йотов, м.с.Любен Бончев,
м.с.инж.Иван Лучев, м.с.инж.Любен Лучев, инж.Петър Славов, Димитър Петров, Атанас Лаловски, Марин Узунов,
м.с.Георги Кънев, Николай Божидаров Николов, м.с.Георги Георгиев(Джони), инж.Генко Петров, з.м.с.инж.Евгени Генов,
з.м.с.Венци Маринов, з.м.с.инж.Владимир Миров, Иван Чолаков, м.с.Методи Атанасов Гаганелов, инж.Стефан Христозов,
м.с.инж.Явор Христов Йотов, Момчил Петров Бъчваров, з.м.с.Александър Владимиров Мастицки, м.с.инж.Веселин Драганов,
Илиан Чавдаров Амбарев, Георги Борисов Гетов, Румен Тончев, м.с.Ангел Димитров Маргаров, м.с.инж.Петър Иванов Петров,
з.м.с.инж.Александър Денкин, Денчо Денев, Живко Симеонов, Здравко Янакиев, Любов Караиванова, з.т.з.м.с.инж.Петко Петков,
м.с.Георги Убенов, Сергей Кучерук, Ulrich Burbat, Kristen Burbat, инж.Виктор Димитров, з.м.с.инж.Илия Царски,
п/п о.з.инж.Иван Димитров Тронков, Даниела Гушлева-Скот, Васил Николов, Димитър Енджов, инж.Владимир Костов,
Dipl.Ing.Rudolf Wilhelm, Росен Венелинов, з.т.м.с.инж.Живко Сидеров, инж.Тодор Томов, Спас Станев, м.с.инж.Начо Начев,
Слави Чорбанов, Андрей Шкатов, Петър Берлиев, Михаил Венелинов Дейнов, м.с.Артин Герагос Фесчиян†,
Хартюн Фесчиян, м.с.Тотьо Вълчев, з.д.м.с.Георги Анестиев†, инж.Димитър Аврамов, Румен Тодоров Делчев,
з.м.с.Любомир Дърев, Петър Алексиев, м.с.Спас Влайков и др.

В случай, че съм пропуснал някой не е умишлено и моля да ме извини.
Ако съм сбъркал или пропуснал титла, звание - обадате се.
Желанието ми е всичко да е точно!
Благодаря от сърце на всички съпричастни към моето начинание!

Eкспозицията се допълва почти ежедневно. Вход безплатен.
Посещения са възможни всеки работен ден от 10 до 17 часа.
Събота и неделя с предварителна заявка на тел.+359887897416
Последна промяна от S-LK на 12 ное 2023 15:20, променено общо 2 пъти.
м.с. инж. Любомир Караиванов

faktura
Мнения: 835
Регистриран: 02 дек 2017 01:02
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от faktura » 23 авг 2022 20:57

Добри Грабчев написа:
23 авг 2022 19:30
Любо, мен ме махни от дарителите защото ти продадах мотора.А...купих си дърва за зимата! :D Ако струваше повече от цената която ми плати си е подарък защото с времето нараства!
Това което не ми харесва в цялата тая работа е да не наричаш плащането ПОДАРЪК!
Едно нещо можеш да получиш за много пари, друго за нула лева...Конкурс няма и на кой колкото дадеш.
На твое място бих обявил конкурс...тоест търся това и цена!Но не го правиш.
В случая голяма част от дарителите просто си дават спомените ей така без нищо.
А музея си е твой и е пари които които си вложил и нарастват с времето.Не си единствен с тази инициатива.
Идеята и изпълнението да направиш музей на моделизмите е добра и я приветствам, но пазарлъците не ми харесват. Няма конкус!Частни договорки...
Навсякъде по форумите където нещо се предлага има ЦЕНА.
В музея няма!Някои си дават творенията дет им са живота за нула лева!
Правят го за да не бъдат забравени!
???

На линия
Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 665
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 23 авг 2022 21:14

Добри Грабчев написа:
23 авг 2022 19:30
Любо, мен ме махни от дарителите защото ти продадах мотора.А...купих си дърва за зимата! :D
Добри, подари ми CD!
За това си в списъка на дарителите.
Не знаех за това CD, по-късно ми подариха и книгата:
История на авиомоделизма в България.jpg
А сега всеки може да си го свали от нета:
https://modelsport.commasense.tech/
Няма как да те изтрия от списъка, защото това ще противоречи на истината.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов

faktura
Мнения: 835
Регистриран: 02 дек 2017 01:02
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от faktura » 24 авг 2022 13:39

Ще направя някои уточнения:

1. не дъртак - а глупак
2. на мене дърва не ми трябват ...
3. гледам - тъпотия, снабдена с трибуна

На линия
Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 665
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 24 авг 2022 20:23

Копие на БРДМ-1 (бронирана разузнавателна дозорна машина).
Пионерски модел направен през 1974г.(преди 44 години).
Мащаба е 1:10,чертежа е от списание "Моделист конструктор".
м.с. инж. Любомир Караиванов

На линия
Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 665
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 25 авг 2022 21:07

BMT-933, Scale 1:8, Blitz Model Tecnica, Engine : NOVAROSSI REX 350 3,5cc 7/SCT BUGGY, Italy, 1993
м.с. инж. Любомир Караиванов

На линия
Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 665
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 27 авг 2022 16:19

9K52 "Луна-М"ЗИЛ-135ЛМ 8х8, България, 1982

Пионерски състезателен модел с електро двигател 1982-1983г.
Модел в мащаб 1:10,по чертежи от списание "Моделист-Конструктор".
9K52 "Луна-М" е съветска тактическа балистична ракета с малък обсег.
Ракетата се транспортира чрез самоходна ракетна установка, снабдена с кран за натоварване.
Камионът е високопроходим ЗИЛ-135ЛМ 8х8.
Такива ракети имаше на въоръжение в нашата армия.
Корпуса е изработен от балса,шасито от 2мм алуминий.
Предният мост има възможност за настройка в пределите на 30 градуса.
Модела се движи само направо,няма управление.
Двете междинни оси се движат свободно по вертикала.
Задвижва се от електромотор производство ГДР посредством предавка от две цилиндрични зъбни колела.
За захранване се използуваха сребърно-цинкови акумулатори CЦ-1,5(произвеждани в България).
Общ брой на отварящи се врати и капаци 11 !
Светещи фарове,мигачи и мигаща червена сигнална лампа на кабината.
Използувахме уникални лампички "Graupner" с вградена в тях биметална пластина.
м.с. инж. Любомир Караиванов


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: S-LK и 0 госта