Model Sport History - Музей гр. Сопот

Музей на моделизма в гр. Сопот
Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 05 май 2022 20:13

MK-12B №189, Version-II, Oleg K.Gaevsky, Moscow, Russia, 1957-58

Обем 2,46cm³, диаметър на цилиндъра 15,5мм, ход на буталото 13мм, обороти 15000 об./мин.
Данните са от придружаващия го паспорт.
Яйцевидна червена глава, светъл картер, разглобяеми предна и задна капачка,
текстолитов разпределителен шибър.
Копие на Webra Mach!

MK-12B №7512, Version-III, Oleg K.Gaevsky, Moscow, Russia, 1971

Обем 2,46cm³, диаметър 15,5мм, ход на буталото 13мм, обороти 15000 об./мин.
Данните са от придружаващия го паспорт.

Nameless-3(Самоделен-3) 2,5cc, Diesel, USSR

Интересно двигателче с неясен произход.
Главата, цилиндъра, буталото, биелата и картера са от МК-12.
При това от неговата първата версия!
Правени са опорната шайба, предната капачка,
дифузьора, жигльора и задната капачка.
Автора вероятно се е старал да намали теглото.
Сравних теглото с подходящ МК-12, разликата е 20 грама.
Диаметър на буталото 15,5мм. Бронзова втулка, а не лагери.
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 06 май 2022 12:36

MK-16 1,48cc № K484 Diesel, W.Petuchov, Moskow, Rossia, 1954

Обем 1,48cm³, диаметър 12,8мм, ход на буталото 11,4мм, обороти 9000об./мин.
Версия с разделен картер! Изключително рядък вариант.
Един от първите, които имах...продаваха се в ЦУМ гр.София.

MK-16 1,48cc №73Л608 Diesel, W.Petuchov, Exported by Novoexport, Moskow, Russia, 1957
Подарък за музея от м.с.инж.Иван Лучев:

Обем 1,48cm³, диаметър 12,8мм, ход на буталото 11,4мм, обороти 9000об./мин.
Масово производство започва през втората половина на 50-те години.
Това е най-широко разпространената версия.
Благодаря на м.с.инж.Иван Лучев!
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 09 май 2022 16:49

Безброй моделисти в България и по света са притежавали МК-16 или MK-17.
Подозирам, че малко от тях са запознати с цялата поредица.
Радвам се, че всички могат да се видят в музея.
А сега и виртуално.
MK 17 №7820397 , 4 5mm Wide raised rib, USSR, 1978

MK-17 №8824296, Diesel, Moskow, USSR, 1980

MK-17 №411514 , Diesel, “JUNIOR”, Moskow, USSR, 1974
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 13 май 2022 12:51

TEMP-1 2,5cc, Diesel, Twin Shaft Tether Car , DOSAAF, Kiev, USSR, 1988

"ТЕМП-1" e дизел с обем 2,48cm³, 14500 об.мин.,
диаметър на цилиндъра 14мм, ход 16мм.
Производство СССР от 1966 до 1989г.
Двигателя е произведен специално за кордов автомодел.
Набора за изработка на модела се продаваше в магазините "Млад техник".
Много моделисти са правили такъв модел, наричахме го "жабата".
Максимална скорост на модела 140 км.ч.
Жаба-Д.jpg
Жабата2.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 21 май 2022 07:19

На 18 май м.с.инж.Валентин Динков за втори път посети музея.
Както обикновенно посещението в музея беше документирано:
1.jpg
Започнахме от витрината с автомодели, единственната която Вальо е виждал.
На нея практически няма свободно място.
2.jpg
"Републиканско състезание по автомоделизъм за средношколци" - гр.Шумен, 1978
Водач на отбора е м.с.инж.Валентин Динков!
Купата за първо място отборно.
4.jpg
Отделихме време на старите радиоапаратури.
6.jpg
Вальо се впечатли от витрината с корабни модели и двигатели.
Разказах му, че първи ми помогна з.м.с.инж.Евгени Генов.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 21 май 2022 17:31

VAT-3,5 ver.2021 FSR, cast crankcase, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2021
Отливка за новия двигател VAT-3,5 ver.2021 на м.с.инж.Валентин Динков.
В разработката активно участва з.м.с.Асен Танев, картерите отлива м.с.Георги Кабаков:

Ето и двигателя за тези, които предпочитат снимка :
VAT-3,5 ver.2021 FSR, ABC, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2022.jpg
VAT-3,5 ver.2021 FSR, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2021
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 01 юни 2022 13:52

Първи тест на VAT-3,5 ver.2021 FSR, ABC, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2022

Клипа отразява тестовете и награждаването на победителите в този клас.
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 02 юни 2022 14:10

KELLER E-MOTOR & ELEKTRO FLUG PROPELLER GEIST
Подарък за музея от инж.Димитър Аврамов:
KELLER e-motor and ELEKTRO FLUG blades.jpg
Инж.Димитър Аврамов ми разказа, че двигателя е внесен за националния отбор около 1985-та.
Самия той, го е получил през няколко човека в 1991-а.
Оригинарния редуктор е бил със зъбчат ремък.
Двата комплекта витла са произведени от немската фирма GEIST.
Успях да уточня модела на двигателя:
Elektromotor Typ KE30/12, Cobalt Samarium Magnets, Heinz Keller, Neuberg, Germany
Keller KE30_12.jpg
Един от най-добрите четкови двигатели, създавани някога за RC модели!

Сърдечни благодарности на инж.Димитър Аврамов!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 03 юни 2022 06:35

Добри Грабчев написа:
02 юни 2022 21:28
Самия той, го е получил през няколко човека в 1991 ...И от къде?
Имам няколо такива свръх мотори, но проблема им е, че магнитите след време ослабват.Това е минало...
Каквото ми беше разказано, това и написах.
Димитър беше планирал да дойде в музея и да се запознаем, но не успя.
Надявам се следващият път, когато се върне в България да успее.
Не съм знаел, че двигатели с такива магнити са произвеждани в Германия.
През 1987-а също имах електродвигател с кобалт самариеви магнити.
Произведен в Русия от моя приятел Борис Аркадиев.
Същата година с него спечелих първо място на
Републиканско състезание за конструктори гр.Михайловград в клас RC E12.
Това се повтори и на международно състезание "ГРАНД ПРИ ВАРНА-88"
След това двигателя наистина постепенно загуби мощност.
Съгласен съм, че това е минало...но музея отразява именно миналото.
м.с. инж. Любомир Караиванов

Tasev
Мнения: 2721
Регистриран: 29 ное 2016 14:33

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от Tasev » 03 юни 2022 07:29

IMG-bbe9b20469dda4baf2e60fb5c90f1123-V.jpg
IMG-db420bc344b7e02c9aa605625da8a1a6-V.jpg
Това чудо на руската инженерна мисъл,с какви параметри е?
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта