Model Sport History - Музей гр. Сопот
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
MK-12B №189, Version-II, Oleg K.Gaevsky, Moscow, Russia, 1957-58
Обем 2,46cm³, диаметър на цилиндъра 15,5мм, ход на буталото 13мм, обороти 15000 об./мин.
Данните са от придружаващия го паспорт.
Яйцевидна червена глава, светъл картер, разглобяеми предна и задна капачка,
текстолитов разпределителен шибър.
Копие на Webra Mach!
MK-12B №7512, Version-III, Oleg K.Gaevsky, Moscow, Russia, 1971
Обем 2,46cm³, диаметър 15,5мм, ход на буталото 13мм, обороти 15000 об./мин.
Данните са от придружаващия го паспорт.
Nameless-3(Самоделен-3) 2,5cc, Diesel, USSR
Интересно двигателче с неясен произход.
Главата, цилиндъра, буталото, биелата и картера са от МК-12.
При това от неговата първата версия!
Правени са опорната шайба, предната капачка,
дифузьора, жигльора и задната капачка.
Автора вероятно се е старал да намали теглото.
Сравних теглото с подходящ МК-12, разликата е 20 грама.
Диаметър на буталото 15,5мм. Бронзова втулка, а не лагери.
Обем 2,46cm³, диаметър на цилиндъра 15,5мм, ход на буталото 13мм, обороти 15000 об./мин.
Данните са от придружаващия го паспорт.
Яйцевидна червена глава, светъл картер, разглобяеми предна и задна капачка,
текстолитов разпределителен шибър.
Копие на Webra Mach!
MK-12B №7512, Version-III, Oleg K.Gaevsky, Moscow, Russia, 1971
Обем 2,46cm³, диаметър 15,5мм, ход на буталото 13мм, обороти 15000 об./мин.
Данните са от придружаващия го паспорт.
Nameless-3(Самоделен-3) 2,5cc, Diesel, USSR
Интересно двигателче с неясен произход.
Главата, цилиндъра, буталото, биелата и картера са от МК-12.
При това от неговата първата версия!
Правени са опорната шайба, предната капачка,
дифузьора, жигльора и задната капачка.
Автора вероятно се е старал да намали теглото.
Сравних теглото с подходящ МК-12, разликата е 20 грама.
Диаметър на буталото 15,5мм. Бронзова втулка, а не лагери.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
MK-16 1,48cc № K484 Diesel, W.Petuchov, Moskow, Rossia, 1954
Обем 1,48cm³, диаметър 12,8мм, ход на буталото 11,4мм, обороти 9000об./мин.
Версия с разделен картер! Изключително рядък вариант.
Един от първите, които имах...продаваха се в ЦУМ гр.София.
MK-16 1,48cc №73Л608 Diesel, W.Petuchov, Exported by Novoexport, Moskow, Russia, 1957
Подарък за музея от м.с.инж.Иван Лучев:
Обем 1,48cm³, диаметър 12,8мм, ход на буталото 11,4мм, обороти 9000об./мин.
Масово производство започва през втората половина на 50-те години.
Това е най-широко разпространената версия.
Благодаря на м.с.инж.Иван Лучев!
Обем 1,48cm³, диаметър 12,8мм, ход на буталото 11,4мм, обороти 9000об./мин.
Версия с разделен картер! Изключително рядък вариант.
Един от първите, които имах...продаваха се в ЦУМ гр.София.
MK-16 1,48cc №73Л608 Diesel, W.Petuchov, Exported by Novoexport, Moskow, Russia, 1957
Подарък за музея от м.с.инж.Иван Лучев:
Обем 1,48cm³, диаметър 12,8мм, ход на буталото 11,4мм, обороти 9000об./мин.
Масово производство започва през втората половина на 50-те години.
Това е най-широко разпространената версия.
Благодаря на м.с.инж.Иван Лучев!
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Безброй моделисти в България и по света са притежавали МК-16 или MK-17.
Подозирам, че малко от тях са запознати с цялата поредица.
Радвам се, че всички могат да се видят в музея.
А сега и виртуално.
MK 17 №7820397 , 4 5mm Wide raised rib, USSR, 1978
MK-17 №8824296, Diesel, Moskow, USSR, 1980
MK-17 №411514 , Diesel, “JUNIOR”, Moskow, USSR, 1974
Подозирам, че малко от тях са запознати с цялата поредица.
Радвам се, че всички могат да се видят в музея.
А сега и виртуално.
MK 17 №7820397 , 4 5mm Wide raised rib, USSR, 1978
MK-17 №8824296, Diesel, Moskow, USSR, 1980
MK-17 №411514 , Diesel, “JUNIOR”, Moskow, USSR, 1974
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
TEMP-1 2,5cc, Diesel, Twin Shaft Tether Car , DOSAAF, Kiev, USSR, 1988
"ТЕМП-1" e дизел с обем 2,48cm³, 14500 об.мин.,
диаметър на цилиндъра 14мм, ход 16мм.
Производство СССР от 1966 до 1989г.
Двигателя е произведен специално за кордов автомодел.
Набора за изработка на модела се продаваше в магазините "Млад техник".
Много моделисти са правили такъв модел, наричахме го "жабата".
Максимална скорост на модела 140 км.ч.
"ТЕМП-1" e дизел с обем 2,48cm³, 14500 об.мин.,
диаметър на цилиндъра 14мм, ход 16мм.
Производство СССР от 1966 до 1989г.
Двигателя е произведен специално за кордов автомодел.
Набора за изработка на модела се продаваше в магазините "Млад техник".
Много моделисти са правили такъв модел, наричахме го "жабата".
Максимална скорост на модела 140 км.ч.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
На 18 май м.с.инж.Валентин Динков за втори път посети музея.
Както обикновенно посещението в музея беше документирано: Започнахме от витрината с автомодели, единственната която Вальо е виждал.
На нея практически няма свободно място. "Републиканско състезание по автомоделизъм за средношколци" - гр.Шумен, 1978
Водач на отбора е м.с.инж.Валентин Динков!
Купата за първо място отборно. Отделихме време на старите радиоапаратури. Вальо се впечатли от витрината с корабни модели и двигатели.
Разказах му, че първи ми помогна з.м.с.инж.Евгени Генов.
Както обикновенно посещението в музея беше документирано: Започнахме от витрината с автомодели, единственната която Вальо е виждал.
На нея практически няма свободно място. "Републиканско състезание по автомоделизъм за средношколци" - гр.Шумен, 1978
Водач на отбора е м.с.инж.Валентин Динков!
Купата за първо място отборно. Отделихме време на старите радиоапаратури. Вальо се впечатли от витрината с корабни модели и двигатели.
Разказах му, че първи ми помогна з.м.с.инж.Евгени Генов.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
VAT-3,5 ver.2021 FSR, cast crankcase, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2021
Отливка за новия двигател VAT-3,5 ver.2021 на м.с.инж.Валентин Динков.
В разработката активно участва з.м.с.Асен Танев, картерите отлива м.с.Георги Кабаков:
Ето и двигателя за тези, които предпочитат снимка : VAT-3,5 ver.2021 FSR, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2021
Отливка за новия двигател VAT-3,5 ver.2021 на м.с.инж.Валентин Динков.
В разработката активно участва з.м.с.Асен Танев, картерите отлива м.с.Георги Кабаков:
Ето и двигателя за тези, които предпочитат снимка : VAT-3,5 ver.2021 FSR, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2021
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Първи тест на VAT-3,5 ver.2021 FSR, ABC, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2022
Клипа отразява тестовете и награждаването на победителите в този клас.
Клипа отразява тестовете и награждаването на победителите в този клас.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
KELLER E-MOTOR & ELEKTRO FLUG PROPELLER GEIST
Подарък за музея от инж.Димитър Аврамов: Инж.Димитър Аврамов ми разказа, че двигателя е внесен за националния отбор около 1985-та.
Самия той, го е получил през няколко човека в 1991-а.
Оригинарния редуктор е бил със зъбчат ремък.
Двата комплекта витла са произведени от немската фирма GEIST.
Успях да уточня модела на двигателя:
Elektromotor Typ KE30/12, Cobalt Samarium Magnets, Heinz Keller, Neuberg, Germany Един от най-добрите четкови двигатели, създавани някога за RC модели!
Сърдечни благодарности на инж.Димитър Аврамов!
Подарък за музея от инж.Димитър Аврамов: Инж.Димитър Аврамов ми разказа, че двигателя е внесен за националния отбор около 1985-та.
Самия той, го е получил през няколко човека в 1991-а.
Оригинарния редуктор е бил със зъбчат ремък.
Двата комплекта витла са произведени от немската фирма GEIST.
Успях да уточня модела на двигателя:
Elektromotor Typ KE30/12, Cobalt Samarium Magnets, Heinz Keller, Neuberg, Germany Един от най-добрите четкови двигатели, създавани някога за RC модели!
Сърдечни благодарности на инж.Димитър Аврамов!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Каквото ми беше разказано, това и написах.Добри Грабчев написа: ↑02 юни 2022 21:28Самия той, го е получил през няколко човека в 1991 ...И от къде?
Имам няколо такива свръх мотори, но проблема им е, че магнитите след време ослабват.Това е минало...
Димитър беше планирал да дойде в музея и да се запознаем, но не успя.
Надявам се следващият път, когато се върне в България да успее.
Не съм знаел, че двигатели с такива магнити са произвеждани в Германия.
През 1987-а също имах електродвигател с кобалт самариеви магнити.
Произведен в Русия от моя приятел Борис Аркадиев.
Същата година с него спечелих първо място на
Републиканско състезание за конструктори гр.Михайловград в клас RC E12.
Това се повтори и на международно състезание "ГРАНД ПРИ ВАРНА-88"
След това двигателя наистина постепенно загуби мощност.
Съгласен съм, че това е минало...но музея отразява именно миналото.
м.с. инж. Любомир Караиванов
-
- Мнения: 2721
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Това чудо на руската инженерна мисъл,с какви параметри е?
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта