Model Sport History - Музей гр. Сопот

Музей на моделизма в гр. Сопот
Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 27 фев 2022 14:31

muto написа:
27 фев 2022 07:14
Айде сега избяга от темата Роси тмаджийско в Бълагария. А аз се досещам защо няма.
Вие показахте едно Росси с този текст:
"Rossi 15 D вероятно 1ва генерация с оребрена глава нямам никаква информация за този модел.
По итересно е вътре какво има :D"

Не беше ясно имате ли го или е чужда снимка.
Какъв е точно въпроса?
Споделих свои мисли и информация.
Не сметнах, че е нужно да пиша повече.
Въпреки, че имам още информация преминах към следващия български двигател.
Не съм бягал от темата - "Model Sport History - Музей гр. Сопот"!
Създаде я Слави, защото така пожела Добри...оплака се - "спамя" неговата тема "Ретро".
Опитвам да споделя виртуално част от музея.
На практика в него има повече от 500 двигателя.
Всички те са снимани, описани и публикувани на друг форум:
Моделарски мотори: https://bit.ly/3BYmtVK
В момента добавям клипче в поста за конкретния двигател.
В настоящия момент има 182 клипчета на двигатели.
Почти ежедневно правя нови.
Тук показвам само част от тях, като започнах с българските.
По списъка, по азбучен ред е мотора VM на моя приятел м.с.Васил Милев.
За това показах именно него.
След това вероятно ще има постове и с други двигатели.
Да се върнем на Росито ;)
Написах, че българските моделисти са имали дизелови Rossi 15D RV!
Двама от приятелите са ми разказвали за тях.
За съжаление нямат, в музея също няма(за сега).
В книгата на покойния инж.Иржи Калина е описан само RV варианта.
В просторите на интернет може да се прочете, че американски дистрибутор
е поръчал на фирмата да му произведе дизели...
За тази легенда няма достоверни данни, поне аз не открих.
В книгата на Дънкин има варианти подобни на Вашата снимка.
Няма достоверни данни да са оригинали.
Напротив всеки, който пожелае може да си направи такъв:
Rossy .15 Diesel_head_reduced.jpg
Нямам нищо против, напротив ще се радвам да разкажате повече за това Роси.
Повече ме вълнува българския КОНДОР, за който бяхте писали в "Моделистика" ;)
Запазен ли е?
Или нещо друго българско?
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов

muto
Мнения: 28
Регистриран: 31 дек 2021 19:49
Местоположение: Балтимор

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от muto » 01 мар 2022 05:53

Не знам дали е Кондор. Двигателя е при мене но му липсва оригиналната игла. То е в състоянието в което е дошъл при мен. Но ми се струва че това е МК. Ако желаеш ще направя снимки. Двигателят работи. От цялата ми колекция не съм ги броил скоро само един два мотора не са в работещо състояние всички останали са възтановени до състояние да покрият това което пише в инстукциите им.

По темата Роси аз съм чувал само за един пренаправен за почти девед години по състезания не съм виждал някой да кара. Повечето росита са прибрани от скороснякодйии и таймеристи. През 90та моят механик си купи от Гого Кънев едно последна генерация нормално за таймер. Проблема е там че когато се появява през 70тена сцената излизт и много други мотори и нашите състезатели предппочитат Бугъл и Нелсан. Мотора на снимката е мой и капачката на главата е оригинална за дизел там нищо не е преправяно, контра буталато е на отделна пластина а двойката е специална изработка по манението на някои познавачи е правена за F1C или комбат. Мисля да облагородя едно росси и се нуждая от читав картер и колянов вал така че ако на някой му се намира мове да се обади.
20211215_212920[1].jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 01 мар 2022 14:04

Честита Баба Марта!

Благодаря за отговора.
Интересен цилидър, благодаря за снимката!
Нямам такъв и не съм виждал, само знам за съществуването му.
Фирмата Роси е произвела експериментално някакво количество.
Няма данни за съществен прираст на мощност и обороти.
Не влиза в масово производство.
Двигател с такъв цилиндър е закупен от наши състезатели на състезание във Франция.
Но не е бил дизел. Сменил е няколко собственници и следите му се губят.
Възможно да е поопаднал при Георги Кънев, да го е преработил и продал.
В България официално са внасяни само с подобни пунктири на буталото.
Предполагам, че си виждал такива.
Заради тях имаше и скандал в София, но това е друга история...
За нашия клуб в МК "ВМЗ" гр.Сопот внесохме няколко пъти директно от Росси.
Всички бяха свещови RV и почти веднага се режаха на струга от Марин Неделчев ;)
Може би той е единствения, който най-успешно ги преработваше за автомодел.
Имаше и стандартни и черноглави и с пунктирано бутало.
Но тях получаваше по късно, като национален състезател.
От него знам, че пунктира не оказва никакво значение на резултатите.
За съжаление все още нямам RV в музея, но се надявам да намеря.
Нямам търсените части и не мога да помогна.
Не паля двигателите, този момент не ме вълнува повече от 10 години.
Прав сте "тимаджиите" предпочитаха Нелсон и Бугл :lol:
За това могат да се докоснат реално в музея или да се видят виртуално:


Крайно интересно е да видя снимка на двигателя, който наричам КОНДОР.
Както и други интересни двигатели, особенно български.
Благодаря предварително!
м.с. инж. Любомир Караиванов

muto
Мнения: 28
Регистриран: 31 дек 2021 19:49
Местоположение: Балтимор

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от muto » 02 мар 2022 02:00

Росито от Кънев си стои непокътнато ново. Това излезе от дизела който купих преди няколко месеца, малко е поиздухан но го докарах до 18 000 в това състояние, сега си чака нова двойка като му е реда и да го видя с какво е по добър от тигрите.

За малко да забравя сериен номер или каквото и да е това 7116 от другата страна Д
20220301_184804[1].jpg
20220301_185012[1].jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 02 мар 2022 14:26

Благодаря за снимките!
За съжаление това е К-16, като този на клипчето:

Ще трябва да правя корекции...бях писал, че третия "Кондор" е в Щатите.
Последна промяна от S-LK на 04 мар 2022 06:45, променено общо 2 пъти.
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 02 мар 2022 15:06

Архивни снимки - "Моделистите от Търговище"


Архивни снимки - "Моделистите от Русе"

По материали получени от з.м.с.инж.Валентин Савов

Архивни снимки - "Моделистите от Пловдив"

По материали съхранени от м.с.Георги Кабаков

Благодарности на з.м.с.инж.Валентин Савов и м.с.Георги Кабаков!
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 05 мар 2022 13:31

По материали предоставени от з.м.с.Валентин Савов:

Благодарности!
м.с. инж. Любомир Караиванов

muto
Мнения: 28
Регистриран: 31 дек 2021 19:49
Местоположение: Балтимор

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от muto » 07 мар 2022 00:55

Cipolla Junior 1.5 срещу MK-17
20211003_180241.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 07 мар 2022 14:29

Cipolla Junior 1.5 срещу MK-17
Чудесно и итересно сравнение :lol:
Красиво двигателче, ако не бъркам е новичко.
Не съм виждал реално двигатели Cipolla.
За съжаление все още нямам в музея.
Наши моделисти са ми разказвали за тях.
До момента не можах да установя какви именно са ползвали.
Кой ги е внесъл ДОСО, комсомола или някой друг.
МК-17 винаги съм сравнявал с COX Tee Dee .09 1,5cc.
Когато направихме клуба в Сопот от Graupner закупихме именно такива.
С оригинално гориво в малки метални туби.
Използвахме ги за автомодели с въздушно витло клас АВ-1,5(някой ги наричат "ОСА").
В музея има такъв: https://bit.ly/35C5NHY
Години по късно з.м.с.Марин Неделчев подарява един от тях на з.м.с.Асен Танев.
С този двигател сина му Божидар става шампион с "Tренкорд" ;)
В едно с оригиналната туба беше подарен на музея: https://bit.ly/3MpX3W5
За съжаление по нареждане от "Москва" ги забраниха за пионери и средношколци.
Първоначално ги заменихме с МК-17 и дори преправихме един на свещов.
Също е запазен: https://bit.ly/3vL9nKA
Резултатите не бяха задоволителни и закупихме MVVS MVVS 1,5D.
Мисля, че е по-близо до Cipolla Junior 1.5 от МК-17 ;)
Спомени...спомени, всеки моделист има свои спомени.
Те приятно нахлуват в главата му и това е целта на моята работа.
Всеки моделист посетил експозицията в Сопот намира спомени.
Моя най-интересен спомен с MK-17 e от 1989(месец преди промяната в България).
Купих от магазин "Млад техник" три нови и ги сложих в куфара.
По-късно съжалих, че не съм купил 10...
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 07 мар 2022 15:00

Архивни снимки предоставени от з.м.с.Валентин Савов:

Благодарности!
Прекрасни снимки има в личния албум на м.с.Ивайло Попов:
https://bit.ly/3CstRco
м.с. инж. Любомир Караиванов


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта