Model Sport History - Музей гр. Сопот
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
RS10 2,5сс F2A, Glow, ABC, St.Dobrev, Kazanlak, Bulgaria, 1988
RS10 e изработен от м.с.Станчо Добрев през 1988г. в гр.Казанлък със съдействието
на з.м.с.Румен Папов и з.м.с.Георги Бодурков†.
Обем 2,47cm³, диаметър на цилиндъра 15мм, ход на буталото 14мм.
Благодаря Станчо!
RS10 e изработен от м.с.Станчо Добрев през 1988г. в гр.Казанлък със съдействието
на з.м.с.Румен Папов и з.м.с.Георги Бодурков†.
Обем 2,47cm³, диаметър на цилиндъра 15мм, ход на буталото 14мм.
Благодаря Станчо!
м.с. инж. Любомир Караиванов
-
- Мнения: 28
- Регистриран: 31 дек 2021 19:49
- Местоположение: Балтимор
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Още един прочит на Роси 15. Не го казвам в лошият смисъл
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Така е, класика - диаметър на цилиндъра 15мм, ход на буталото 14мм.
Някой са имали, други са правили. Също не го казвам в лошия смисъл.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
TM 3,5cc R/C, Glow, MК "Exact Mechanical Engineering" - Gabrovo, Bulgaria, 1985
През 1985г. група от 4-ри човека - з.м.с.Марин Лесиков, м.с.Любен Изворов†, м.с.Христо Керчев(и тримата
автомоделисти) и м.с.Тотьо Вълчев(авиомоделист) изработват прототипите за авто, авио и корабо вариант.
Колектива печели златна значка от изложбата ТНТМ, в списание МК 5/1985 на корицата има снимка.
Както често се случва някой ги краде от изложбата.
В общи линии двигателят е копие на OPS 3,5 SPEED CAR COPMETITION.
Обем 3,463, диаметър на цилиндъра 16,6мм, ход на буталото 16мм.
Разликата е в покритието на цилиндъра, в този двигател е никасил.
Друга разлика е карбуратора той е копие на Eagle (Speedmodels).
Изработени са два пъти по 20 броя.
Конкретно този двигател е награда на з.м.с.Дамян Петров за първо място на състезание в гр.Габрово.
Благодаря Дамяне!
През 1985г. група от 4-ри човека - з.м.с.Марин Лесиков, м.с.Любен Изворов†, м.с.Христо Керчев(и тримата
автомоделисти) и м.с.Тотьо Вълчев(авиомоделист) изработват прототипите за авто, авио и корабо вариант.
Колектива печели златна значка от изложбата ТНТМ, в списание МК 5/1985 на корицата има снимка.
Както често се случва някой ги краде от изложбата.
В общи линии двигателят е копие на OPS 3,5 SPEED CAR COPMETITION.
Обем 3,463, диаметър на цилиндъра 16,6мм, ход на буталото 16мм.
Разликата е в покритието на цилиндъра, в този двигател е никасил.
Друга разлика е карбуратора той е копие на Eagle (Speedmodels).
Изработени са два пъти по 20 броя.
Конкретно този двигател е награда на з.м.с.Дамян Петров за първо място на състезание в гр.Габрово.
Благодаря Дамяне!
м.с. инж. Любомир Караиванов
-
- Мнения: 530
- Регистриран: 24 апр 2019 09:48
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Такъв карб ми се мота из частите ,ама червен и без ребра. интересна конструкция конструкция. Не знаех от какво е.
Инж.Веселин Драганов М.С.
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Веско имаш оригинала "Eagle" закупен от "Speedmodels", той е червен и без ребра.
Втората игла е външна и се монтира на удобно място в модела.
При автото го имахме с такива двигатели: При коработо е имало такива двигатели, вероятно и карбуратори.
Не знам дали е имало от черните картери, но с нормален цвят гарантирано.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
-
- Мнения: 28
- Регистриран: 31 дек 2021 19:49
- Местоположение: Балтимор
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Картера не е първа генерация и вероятно конверсията не е от фирмата Rossi.
От книгите с които разполагам се вижда, че братята Росси през 1975г. са
произвели и дизелов варинат Rossi R15D TR RV: Български моделисти също са имали от този варинат.
Резултатите показани с него са значително по-ниски от аналогичните TR двигатели.
Поради тази причина производството на дизеловия вариант е спряно.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
VM 2,5 TRD, Diesel, Vasil Milev, Plovdiv, Bulgaria, 1985
VM тимов мотор на м.с.Васил Милев.
Благодаря Васко!
VM тимов мотор на м.с.Васил Милев.
Благодаря Васко!
м.с. инж. Любомир Караиванов
-
- Мнения: 28
- Регистриран: 31 дек 2021 19:49
- Местоположение: Балтимор
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Айде сега избяга от темата Роси тмаджийско в Бълагария. А аз се досещам защо няма.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта