Model Sport History - Музей гр. Сопот
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Нямах нито един ПОСОН в музея, но м.с.инж.Валентин Динков ме зарадва:
Това е втория (първи е ДБ-24) серийно произвеждан български двигател.
Произведени са повече от 3000 броя!
В музея са дублирани, в наличие са същите три вида без опакавока и на стойка.
Интересно, защо "авторите от книгата" не са имали дизелов вариант?
Благодаря на м.с.инж.Валентин Динков!
Нови, неразопаковани. Три варианта. Първите два са свещови, последния е дизел.Това е втория (първи е ДБ-24) серийно произвеждан български двигател.
Произведени са повече от 3000 броя!
В музея са дублирани, в наличие са същите три вида без опакавока и на стойка.
Интересно, защо "авторите от книгата" не са имали дизелов вариант?
Благодаря на м.с.инж.Валентин Динков!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Освен на живо в музея двигателите ПОСОН могат да се видят и виртуално:
POSON (ПОСОН) 2,5cc First series №7, Glow, ABC, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1987
POSON (ПОСОН) 2,5cc CL F2A, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1987
POSON (ПОСОН) 2,5cc CL F2D, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988
POSON (ПОСОН) 2,5cc CL, ABC, Diesel, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988
POSON (ПОСОН) 2,5cc First series №7, Glow, ABC, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1987
POSON (ПОСОН) 2,5cc CL F2A, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1987
POSON (ПОСОН) 2,5cc CL F2D, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988
POSON (ПОСОН) 2,5cc CL, ABC, Diesel, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988
Последна промяна от S-LK на 13 фев 2022 15:59, променено общо 2 пъти.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
POSON (ПОСОН) 2,5cc "Black head" CL F2D, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988(3 броя)
Подарък за музея от Хартюн Фесчиян, първи братовчед на м.с.Артин Герагос Фесчиян†: Арто(м.с.Артин Фесчиян†) e четирикратен републикански шампион в клас F2D(КОМБАТ) - 1974, 1978, 1979 и 1983г.
1980 участник в Световно първенство за кордови модели - въздушен бой.
Знаех, че е имало малка партия "комбатарски" вариант с черен анод на част от алуминиевите детайли.
Идеята за "комбатарски вариант" е на м.с.Розен Тодоров.
След първата партия се отказват от анодирането, защото излишно оскъпява продукта.
Повече информация тук: https://bit.ly/3HVlB6I
Търсих такъв почти три години...и ето резултата.
Благодаря за съдействието на м.с.Георги Кабаков!
Благодаря на Хартюн Фесчиян!
Разбира се и този вариант ще има стойка, табелка и клипче...
Подарък за музея от Хартюн Фесчиян, първи братовчед на м.с.Артин Герагос Фесчиян†: Арто(м.с.Артин Фесчиян†) e четирикратен републикански шампион в клас F2D(КОМБАТ) - 1974, 1978, 1979 и 1983г.
1980 участник в Световно първенство за кордови модели - въздушен бой.
Знаех, че е имало малка партия "комбатарски" вариант с черен анод на част от алуминиевите детайли.
Идеята за "комбатарски вариант" е на м.с.Розен Тодоров.
След първата партия се отказват от анодирането, защото излишно оскъпява продукта.
Повече информация тук: https://bit.ly/3HVlB6I
Търсих такъв почти три години...и ето резултата.
Благодаря за съдействието на м.с.Георги Кабаков!
Благодаря на Хартюн Фесчиян!
Разбира се и този вариант ще има стойка, табелка и клипче...
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от S-LK на 14 фев 2022 15:17, променено общо 2 пъти.
м.с. инж. Любомир Караиванов
-
- Мнения: 530
- Регистриран: 24 апр 2019 09:48
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Мога да поразпитам за тия неразбории. Аз бях наблизо,но не се мешах в работата на фабриката.Според мен основната заслуга е на Бачо Илия. Другите са залепени по соц маниер.Да направиш фабрика за мотори не бе лека работа и бяха нужни определени контакти ипохвати.Мисля заслуга за редките серии дизели е на Пламен Тотев.Той отдавна модифициташе Метеори за дизел.Желая да спомена хората ,които работеха там,макар че може да пропусна някой. Илия Царски ,Пламен Тотев, Иво Тошмаков. Здравко. За съжаление вече покойник.Ролята на Педро-Петър Савчев не си я спомням, защото той почина рано.Възможно е да е бил в колектива,но мисля не работеше там на щат. Може да било за кратко или греша.По спомени ще кажа ,че имаше малка серия с голямо бутало и кубатура малко над 3 куб.Трябва да се попита Иво Тошмаков- инфото е от него и е възможно и реален мотор да има.
Инж.Веселин Драганов М.С.
-
- Мнения: 530
- Регистриран: 24 апр 2019 09:48
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Бачо Алто.Жив е и още ходи на яхти.Помагаше на всеки.
Инж.Веселин Драганов М.С.
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Последния български двигател в книгата на Дънкин е на з.м.с.Стоил Тинев†:
В книгата на Дънкин реално са представени общо 9 български двигатели.
В сравнение с другите книги за моделарски двигатели това е много!
Лично аз съм запознат с много повече, в музея има почти 30 различни.
На практика, това е една и от основните задачи които съм си поставил.
Освен модели да могат да се видят и двигателите конструирани и произведени у нас.
За съжаление в музея няма от неговите двигатели.В книгата на Дънкин реално са представени общо 9 български двигатели.
В сравнение с другите книги за моделарски двигатели това е много!
Лично аз съм запознат с много повече, в музея има почти 30 различни.
На практика, това е една и от основните задачи които съм си поставил.
Освен модели да могат да се видят и двигателите конструирани и произведени у нас.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
FIКS 5cc (ФИКС 5сс) F. Atanasov, I.Georgiev, K. Dimitrov, S.Atanasov, Bulgaria, 1969
Мотор "ФИКС" 5 cm³, черна двойка, триканален, 1969г.
Произведен специално за корабен модел в гр.София.
"ФИКС" е съчетание от имената на участниците в производството на двигателя:
1.з.м.с.Филип Атанасов†
2.м.с.Иван Георгиев(първия майстор на спорта по корабомоделен спорт в България)
3.м.с.Кирил Димитров
4.Стефан Атанасов(брат на з.м.с.Филип Атанасов†)
Подарък от м.с.Кирил Димитров:
Мотор "ФИКС" 5 cm³, черна двойка, триканален, 1969г.
Произведен специално за корабен модел в гр.София.
"ФИКС" е съчетание от имената на участниците в производството на двигателя:
1.з.м.с.Филип Атанасов†
2.м.с.Иван Георгиев(първия майстор на спорта по корабомоделен спорт в България)
3.м.с.Кирил Димитров
4.Стефан Атанасов(брат на з.м.с.Филип Атанасов†)
Подарък от м.с.Кирил Димитров:
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
LYUBEN ANGELOV 5cc RV, Glow, Spead car/marine, Plovdi, Bulgaria, 1972
Спомен от първия автомоделист в Пловдив, Любен Ангелов†!
Спомен от първия автомоделист в Пловдив, Любен Ангелов†!
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
MN01 2,5cc AAC, Glow, 4 channel, Marin Nedelchev, Sopot, Bulgaria, 1987
Авторски двигател на з.м.с.Марин Неделчев(майната):
В музея може да се види и кокилата:
Авторски двигател на з.м.с.Марин Неделчев(майната):
В музея може да се види и кокилата:
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 667
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
PS-PEDRO 5cc, ABC, Glow, Petar Savchev, Pleven, Bulgaria, 1988
Двигателя е произведен от з.м.с.Петър Савчев† (гр.Плевен), през 1988г.
Обем 4,98cm³, диаметър на цилиндъра 18,55мм, ход на буталото 18,50мм,
"Квадрат" и не е съвместим с "OPS 29"!
Конкретно този двигател е с шибър, но е имало и вариант с цимерман.
Двигателя е произведен от з.м.с.Петър Савчев† (гр.Плевен), през 1988г.
Обем 4,98cm³, диаметър на цилиндъра 18,55мм, ход на буталото 18,50мм,
"Квадрат" и не е съвместим с "OPS 29"!
Конкретно този двигател е с шибър, но е имало и вариант с цимерман.
м.с. инж. Любомир Караиванов
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта