Model Sport History - Музей гр. Сопот

Музей на моделизма в гр. Сопот
Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 31 яну 2022 09:12

AT-6 "GOLDEN SUNRISE" 2,5сс №2, Glow, ABC, Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2021
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 01 фев 2022 08:02

След двигателя AT 2,5 F2A в книгата има три различни двигатели BP TR Bodurkov/Popov.
Снимките и информацията са предоставени на автора от Ивайло Попов.
В музея има само един двигател BP TR(различен от представените в книгата).
BP 2,5cc TRD F2C, BODURKOV&PAPOV, BULGARIA, 1985

Не познавах з.м.с Георги Бодурков† и съжалявам за това.
С интерес прочетох написаното от з.м.с.Румен Папов в "modelistika",
по късно се запознахме на едно от състезанията в гр.Пазарджик.
За съжаление от многобройните им двигатели в музея има само един.
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 02 фев 2022 14:29

Следващия "Български двигател" в книгата на Дънкин е на м.с.Герги Кабаков
GK-2,5 Elephant (СЛОН) F2A, ABC, Glow, Georgi Kabakov, Plovdiv, Bulgaria, 1988

ABC, три канален, цилиндъра е изработен от берилиев бронз.
Колянов вал 13мм, стоманена втулка на опорния лагер, кривошипа е хромиран.
Кокилата, леенето на картерите и изработката на двигателите е през 1988г. в гр.Асеновград.
Излети са три картера, контретно този двигател е с картера излязъл първи от кокилата.

В музея може да се види и кокилата:
Mold for GK-2.5 F2A Elephant (СЛОН), Georgi Kabakov, Plovdiv, Bulgaria, 1988


Георги Кабаков /Кабака/ е живата, действаща легенда в скоростните авиомодели.
През 1982 година става за първи път шампион на България при конструкторите.
С 11 шампионски титли до сега, включително и през 2019г.
Неизменен член на националния отбор, участник в редица Европейски и Световни първенства.
На него принадлежи и рекорда на България от 288км/час с днешните действащи правила на ФАИ.
м.с. инж. Любомир Караиванов

faktura
Мнения: 835
Регистриран: 02 дек 2017 01:02
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от faktura » 02 фев 2022 21:09

Добри Грабчев написа:
02 фев 2022 18:19
И каква е идеята да го направиш този музей?
:D

4140
Мнения: 21
Регистриран: 02 дек 2016 20:03

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от 4140 » 02 фев 2022 21:59

Добри Грабчев написа:
02 фев 2022 18:19
И каква е идеята да го направиш този музей?
:D :D :D

Моля заключете темата, освен за автора.

бачо илия депрона
Мнения: 1859
Регистриран: 29 мар 2017 19:43

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от бачо илия депрона » 03 фев 2022 08:39

Преди време един приятел ми зададе подобен въпрос-''каква е идеята да ги правиш тия хвърчила и да тръшкаш пари''.......ами,щото ми ДОСТАВЯ УДОВОЛСТВИЕ- ЗА КЕФ''.....нелеп ти е въпроса, бай ДОБРИ....във всяко хоби, основната идея е- кефа....неговото хоби е да събира и да ги показва....каква друга идея търсиш??
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 12 фев 2022 12:22

Следващия "Български двигател" в книгата на Дънкин е на м.с.Георги Камбуров:
Kamburov F2A.jpg
Предполагам, че е съхранен от ученика му м.с.Седеф Дончев†,
който от своя страна го подарява на м.с.Ивайло Попов.
В музея има:
Gasoline based on the engine Jonsered, modified from Georgi Kamburov, 1975
Gasoline based on the engine Jonsered 197X.jpg
Gasoline based on the engine Jonsered.jpg
70-те години в ръцете на м.с.Георги Камбуров попада "спечен" двигател от резачка "Jonsered".
След сериозен ремонт и преработка се получава този авиомоделен двигател.
По-късно двигателя e при Николай Николов(Ники-Сикенса) един от последователите му.
Преди година разговарях по телефона с м.с.Георги Камбуров и той ми разказа за този двигател.
Благодарности на Николай Николов и разбира се на м.с.Георги Камбуров!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от S-LK на 13 фев 2022 14:46, променено общо 1 път.
м.с. инж. Любомир Караиванов

mmfsr
Мнения: 530
Регистриран: 24 апр 2019 09:48

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от mmfsr » 12 фев 2022 16:47

Добри Грабчев написа:
12 фев 2022 14:45
Тези "свински опашки" на силиконовата връзка не ми се струват надеждни.
Ако има охлаждане издържат доста.При мен е водно,но и перката върши работа. По бих се притеснил за силикона ,ако тръбите не влизат една в друга. При бензина температурата е доста висока в сравнение с метанола.
Инж.Веселин Драганов М.С.

Entusiast
Мнения: 46
Регистриран: 20 сеп 2019 20:55

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от Entusiast » 12 фев 2022 20:21

По времето на свинските опашки мегахерци ползват тези, дето връзваха с тел. :D

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 667
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот

Мнение от S-LK » 13 фев 2022 14:05

В книгата на Дънкин следват два Посона:
ПОСОН 025.jpg
Повярвайте, силно се изненадах от написаното за тях.
Кой е този Иво Попов, какъв конструктурски екип?
Името Георги Кънев ми е познато от някъде, но какво общо има той с Посона?
Има нещо доста гнило...почти като с ДБ-24 в книгата на Калина.
Направиха го АЛКУ-23 при това съветски...
В текста за първия двигател се споменава Илия Царски.
Първото което направих е да проверя колко човека от България
са предоставяли информация на автора.
Оказа се само един - Ивайло Попов.
Това означава, че именно той е подал УМИШЛЕННО грешна ИНФОРМАЦИЯ за Посона.
Автора не е имал контакт с Георги Кънев, кой му е дал това име?
Знаех прекалено много, познавах лично з.м.с.инж.Илия Царски, з.м.с Петър Савчев† и м.с.Розен Тодоров.
Поставих си задача да уточня всичко и по възможност да покажа истината.
Миналото лято ми се обади м.с.Седеф Дончев†:
"Любчо може ли да доведа двама приятели да видят музея?"
Отговорих:
"Разбира се, ще се радвам да те видя"
На следващия ден пристигнаха, прегърнахме се с Дечо и той ми представи своите приятели:
м.с.инж.Ивайло Попов и м.с.Георги Кънев
Направо подскочих и попитах Ивайло - ти ли си дал информация на Дънкин?
Отговори, да какъв е проблема?
Проблема е, че написаното е пълна лъжа и не отговаря на истината!
Разсърди се, излезе от музея...Дечо го последва и му обясни кой съм.
Явно разбрал, че си е намерил майстора Ивайло се върна и започва да
скалъпва история, че автора грешно го е разбрал.
Вероятно не е очаквал, че някой от България ще купи книгата.
Почти всички посетители разглеждат тази книга и особенно раздела с българските двигатели.
М.с.инж.Веселин Драганов, м.с.Розен Тодоров, Пламен Тотев и тримата от Плевен се удивиха на написаното.
По-късно з.м.с.инж.Илия Царски лично потвърди, че познава м.с.инж.Ивайло Попов и Георги Кънев,
но те нямат нищо общо с Посона!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от S-LK на 12 ное 2023 15:00, променено общо 4 пъти.
м.с. инж. Любомир Караиванов


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта