Нещо интересно
-
- Мнения: 1859
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: Нещо интересно
и аз,като бай Добри съм на мнение, че най добрия вариант си остава бензиново хели
с един добър контролер, това го пращаш на километри да снима, снима и после само' да се прибере при тебе
с един добър контролер, това го пращаш на километри да снима, снима и после само' да се прибере при тебе
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
- Марин
- Мнения: 932
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: Нещо интересно
Е, нали и ти вече си в групата на хелиманиацитебачо илия депрона написа: ↑04 окт 2021 09:53и аз,като бай Добри съм на мнение, че най добрия вариант си остава бензиново хели
с един добър контролер, това го пращаш на километри да снима, снима и после само' да се прибере при тебе

-
- Мнения: 530
- Регистриран: 24 апр 2019 09:48
Re: Нещо интересно
Добри,дискусия правим. Всеки си има мнение и това е хубаво. Относно запалванията ,те се използват според модела. Какви ли експерименти не правих,но се върнах на заводското.Всичко е според оборотите на мотора . До 10000 всяко запалване ,дори и китайско от градинска техника няма проблеми. И накрая всичко е компромис ,надежност тегло,обороти.Бих предпочел заводските запалвания,а за да горят си има и причина. Хлабината между запалването (най простите) и маховика е функция на оборотите и достига дори 1.3 мм.Добри Грабчев написа: ↑04 окт 2021 11:46Вече съжалявам, че се меся в темата защото решението и направията са на Веселин.![]()
Ще попитам някой пазарувал ли е от Бангото,но чешкия склад скоро. Дали е сигурен и как са таксите в БГ.
Инж.Веселин Драганов М.С.
-
- Мнения: 1859
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: Нещо интересно
по едно време и аз си мислех за хибрид коптер ,ама девегето да е с витло за основна тяга ........и 4 ел.мотора само за стабилизация..
като ей туй
като ей туй
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
-
- Мнения: 1859
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: Нещо интересно
Добри Грабчев написа: ↑04 окт 2021 17:06Харесва ми и на мен.Всъщност всички, ракети и големи машини имат основни двигатели а управлението е с кормила или малки двигатели.
а ако е с две двг-та един под друг,за компенсиране на реактивния момент, на управляващите мотори ще им е още по-леко.....и консумацията на ток значително ще падне....или едно двг , но с редуктор за съосни витла
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
- Марин
- Мнения: 932
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: Нещо интересно
Май по-добре ще е механика на Камов и всичко си идва на мястотобачо илия депрона написа: ↑04 окт 2021 17:29а ако е с две двг-та един под друг,за компенсиране на реактивния момент, на управляващите мотори ще им е още по-леко.....и консумацията на ток значително ще падне....или едно двг , но с редуктор за съосни витла

-
- Мнения: 1859
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: Нещо интересно
това не го разбрахДобри Грабчев написа: ↑04 окт 2021 18:24Има и по елементарен вариант, с направляващи лопатки зад витлото примерно 8-12 броя които са по периферията на кръга
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
-
- Мнения: 1859
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: Нещо интересно
Добри Грабчев написа: ↑04 окт 2021 19:12бачо илия депрона написа: ↑04 окт 2021 18:50това за самолетите го знам- ама как лопати, наредени по периферията на кръга ще завъртят потока наобратно- не го разбрах....ако са наредени диаметрално в кръга и наклонени- става....ама по периферията-не ми е ясноДобри Грабчев написа: ↑04 окт 2021 18:24Има и по елементарен вариант, с направляващи лопатки зад витлото примерно 8-12 броя които са по периферията на кръга
В случая зад витлото има направляващи които "изправят потока"или го завъртат в обратна посока и така се получава нулев въртящ момент или намален.При самолетите се компенсира с елероните или ъгъл настани на мотора, ако модела е с диедър...Така едната половина на крилото се оказва малко по -напред и съответно с по- голям ъгъл.
Това може да се получи и чрез вертикалния стабилизатор като се направи несиметричен профил или с малък ъгъл/почти незабелижим/.Направил съм го при Як-3 вместо ъгъл настрани на мотора.
ПП много по-лесно е да се контролира това с вертикалното кормило, вместо да се променя ъгъла на мотора.
Това за модели с диедър.
При Ф3А тенденцията е контра въртящи се витла.Ама е за баровци!![]()
https://f3abg.com/brenner-v4-contra-kit
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
- S-LK
- Мнения: 668
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Нещо интересно
Нямах достъп до компютър, но по-добре късно ...Добри Грабчев написа: ↑04 окт 2021 08:42С изменяема стъпка и симетричен профил на лопатите, може да лети на гръб, да лети с висока скорост и изпълнява фигури невъзможни дори за самолет.
Това вече не е коптер жигер, дето виси във въздуха!
Разбира се, че малкия е по-евтиния и атрактивен вариант.

Assault Reaper 500 Collective Pitch 3D Quadcopter
e китайско копие на Curtis YoungBlood Stingray 500 3D Quadcopter
Оригинала се появи през 2014-та
На тубата има не малко клипчета, ето едно от тях:
https://mail.google.com/mail/u/7/#inbox ... rojector=1
През същата година Драгомир Драганов от гр.Добрич закупи такъв модел
и го демонстира на BFFB в гр.Русе
Ето две снимки: Удивих се, на интересното решение и възможностите които то даваше

Цената беше изключително висока и след месец два Драгомир сподели,
че резервните части също са много скъпи.
Това ме отказа от покупката.
Като повечето хубави неща, китайците го изкопираха.
Цената и качеството вече беше "китайско"....в момента вече не го и продават.
Не си спомням някой друг в България да е купувал оригинала или клона.
Жалко, че този тип коптери не придоби популярност.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта