Наистина имаше 40 пилота

Специално посетих събитието за да ги преброя

Млади и възрастни, всички отдадени на хобито си.
Имаше и участници от други страни.
Всички се забавляваха.
Добре организирано мероприятие.
Добри не съм броил пилотите персонално, но попитах Пепа Гарабетова.
Добри, всеки си има мнение...но това е настоящето, а не миналото.Добри Грабчев написа: ↑10 апр 2022 18:56Любо, всеки си има мнение...
Не ме интерисува колко са били моделите, защото всички са фабрични от НАН МОДЕЛС.
Това не е моделизъм а хоби!
Моделизъм правихме много хора. Събираш двигатели изработени от наши моделисти, кадърни от старо време...Е това е моделизъм.
Тази сбирка е като вашите сбирки с хеликоптери, но разликата е че ел.планерите не се трошат като хелитата.
L.Arsenov. написа: ↑11 апр 2022 19:56За мен от троката на Добри трябва да отпаднат КЪСМЕТ и МОДЕЛ,остава само ПИЛОТЪТ.Които тренира постояно и когато позволяват атмосферните условия постига резултати.Количествените натрупвания ,водят до качествени изменения.
Цитирам и двете разсъждения, за да се запазятДобри Грабчев написа: ↑13 апр 2022 20:49Тези разсъждения са си твои.Гарабетов, Бог да го прости, ме е вземал от къщи за да съдийствам на състезание на хеликоптери в Белозем...Помагаше с неговия бизнес.S-LK написа: ↑13 апр 2022 17:51За постигате на високи спортни резултати от значение са много фактори.
Не бива да се пренебрегва който и да е от тях, в това число и късмета.
F5J е спорт, по традиция в България го наричаме моделизъм...
Факт е, че имаме български производител на модели от световно ниво!
Състезанието беше организирано перфектно и победиха най-подготвените.
Освен състезатели имаше възрастни моделисти от различни градове на България.
Радваха се на събитието, на срещата със стари приятели, на хубавото време.
На мен ми липсваше инж.Димитър Гарабетов†, но неговото дело е живо.
Системата за оповестяване, светлинното табло и т.н. ми напомниха за него.
Разбира се и срещата със съпругата му Пепа Гарабетова,
която самоотвержено продължава делото му.
Само, че тогава преди 10-12 години имаше един комплекс от фигури които сега най-големите майстори не могат да го изпълнят.И не за друго, а защото хеликоптерите бяха с други роторни глави.Сега на мода са някакви странни премятания които навързани едно след друго е нещо велико за неразбиращия наблюдател.Това обаче струва много пари.Трябва да имаш поне петролен кладенец като оня Тагет...ако не бъркам името...за да си позволиш този лукс.Много наши моделисти опитаха, но харчовете там не са за бедни хора.Отделен е въпроса, че повечето от тях си нямат понятие защо това нещо въртолета лети.Следват се инструкции кое как се наглася, ъгломери, пликчета с резервни части, но ...
Питал съм пилоти на големи хеликоптери...На колко градуса е завъртян автомат наклонитела за да се парира закъснението на ротора?Отговора беше– Аз не съм конструктор на хеликоптери а пилот!
Аз приклюих с хелитата когато разбрах защо лети, какви са му настройките и дефакто сам изработих три от най-ниското ниво без обща стъпка до третия с планетен редуктор.
В прав текс го каза Илия!Аз съм съгласен с него.–Ако моделът ти е ,като тухла- едва ли ще ти помогнат тренировките....така,че -МОДЕЛ не трябва да отпада......в тоя клас са важни количествените натрупвания на ПАРИ, което води до качествени изменения в класирането
![]()
![]()
И не ги смесвайте двете неща...да създаваш и да купуваш!
Тези които създават нещо макар и най-елементарно са прогрес/принос/.Тия които само купуват са консуматори/тунеядци/!
Има и още за коментар.
както се вижда- няма да има и други....поздравления за РАДО
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта