Model Sport History - Музей гр. Сопот
- S-LK
- Мнения: 662
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
В пост от 5 юли 2023 показах "КРАТКА ЕНЦИКЛОПЕДИЯ НА МОРСКИЯ МОДЕЛИЗЪМ - ВЕТРОХОДИ"
Подарък за музея от автора Стефан Драганов.
За моя голяма радост днес се запознахме лично: Разгърнахме заедно неговата гнига "ВЕТРОХОДИ": Стефан Драганов с интерес прегледа "Wappen von Hamburg I" подарък за музея от Ulrich Burbat:
Подарък за музея от автора Стефан Драганов.
За моя голяма радост днес се запознахме лично: Разгърнахме заедно неговата гнига "ВЕТРОХОДИ": Стефан Драганов с интерес прегледа "Wappen von Hamburg I" подарък за музея от Ulrich Burbat:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 662
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Мариян Юркович от Братислава посети музея 12 август 2021 и обеща радиоуправление "MODELA".
Български моделисти са пътували до Чехословакия за да си купят...
Предавателя е 6 канален MODELA T6 AM 27, приемника е R4AM27: Производството започва в края на 1984-та.
В чешките моделарски магазини свободно се продаваха сервомеханизми FUTABA.
Това е причината приемника да бъде с подходящ за тях куплунг.
Подаръка предаде лично з.м.с.Асен Танев.
Благодарности на Мариян Юркович!
Ще се радвам отново да посети музея!
Български моделисти са пътували до Чехословакия за да си купят...
Предавателя е 6 канален MODELA T6 AM 27, приемника е R4AM27: Производството започва в края на 1984-та.
В чешките моделарски магазини свободно се продаваха сервомеханизми FUTABA.
Това е причината приемника да бъде с подходящ за тях куплунг.
Подаръка предаде лично з.м.с.Асен Танев.
Благодарности на Мариян Юркович!
Ще се радвам отново да посети музея!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 662
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Актуален списък на дарителите:
з.м.с.Марин Неделчев Неделчев†, инж.Иван Христов Минков, м.с.Тодор Дилчев, м.с.Атанас Методиев Гаганелов,
з.м.с.инж.Валентин Савов, инж.Венцислав Петров, Пенчо Ганев, Драгомир Драганов, м.с.инж.Валентин Атанасов Динков,
Виктор Патев, м.с.Георги Ганев Дончев, м.с.Димитър Петров Дишлиев, Атанас Чакъров, Пламен Пенчев,
з.м.с.Йосиф Христов, м.с.инж.Светослав Янакиев, м.с.Георги Кабаков, Христо Куртинков, Любен Ангелов†, м.с.Димитър Лесковски,
з.м.с.Асен Танев, Александър Денeв, Христо Генов, Добри Добрев†, Дмитрий Кислицин, м.с.Седеф Дончев†,
Янко Малаков, инж.Огнян Кумчев, Александър Манов, м.с.Розен Йорданов Тодоров, Роман Кудряшов, м.с.Христо Керчев,
Павел Бучински, м.с.Мичо Спасов†, м.с.Станчо Добрев, Станислав Струмински, Мая Попова,
м.с.Любомир Колев, з.м.с.Дамян Петров, м.с.инж.Стефан Харитов, м.с.Славчо Славов†(близките му), Владимир Николов LZ23,
м.с.Кирил Димитров, м.с.Васил Милев, м.с.инж.Емил Ташев, м.с.Любомир Конарски, Генко Базитов, м.с.Иван Кертиков,
Ганчо Христов, м.с.Ивайло Попов, Цветан Койнов, Кирил Кирилов, м.с.инж.Христо Йотов, м.с.Любен Бончев,
м.с.инж.Иван Лучев, м.с.инж.Любен Лучев, инж.Петър Славов, Димитър Петров, Атанас Лаловски, Марин Узунов,
Георги Кънев, Николай Божидаров Николов, м.с.Георги Георгиев(Джони), инж.Генко Петров, з.м.с.инж.Евгени Генов,
з.м.с.Венци Маринов, з.м.с.инж.Владимир Миров, Иван Чолаков, м.с.Методи Атанасов Гаганелов, инж.Стефан Христозов,
м.с.инж.Явор Христов Йотов, Момчил Петров Бъчваров†, з.м.с.Александър Владимиров Мастицки, м.с.инж.Веселин Драганов,
Илиан Чавдаров Амбарев, Георги Борисов Гетов, Румен Тончев, м.с.Ангел Димитров Маргаров, м.с.инж.Петър Иванов Петров,
з.м.с.инж.Александър Денкин, Денчо Денев, Живко Симеонов, Здравко Янакиев, Любов Караиванова, з.т.з.м.с.инж.Петко Петков,
м.с.Георги Убенов, Сергей Кучерук, Ulrich Burbat, Kristen Burbat, инж.Виктор Димитров, з.м.с.инж.Илия Йорданов Царски,
п/п о.з.инж.Иван Димитров Тронков, Даниела Гушлева-Скот, Васил Николов, Димитър Енджов, инж.Владимир Костов,
Dipl.Ing.Rudolf Wilhelm, Росен Венелинов, з.т.м.с.инж.Живко Сидеров, инж.Тодор Томов, Спас Станев, м.с.инж.Начо Начев,
Слави Чорбанов, Андрей Шкатов, Петър Берлиев, Михаил Венелинов Дейнов, м.с.Артин Герагос Фесчиян†,
Хартюн Фесчиян, м.с.Тотьо Вълчев†, з.д.м.с.Георги Анестиев†, инж.Димитър Аврамов, инж.Георги Иванов Минков,
Румен Тодоров Делчев, з.м.с.Любомир Дърев†, Петър Алексиев, м.с.Спас Влайков, Георги Николов†, Димитър Филев,
инж.Радослав Радков, Николай Дончев, Атанас Георгиев, Иван Ангелов, Милен Качаунов, Стефан Драганов,
инж.Христо Иванов Минков, Петя Кукова-Георгиева, Пламен Петков, м.с.Живко Митев Матев, Ангел Ангелов,
м.с.Михаел Василев, Пламен Петров Холевич, Павлин Сулев, Добромир Добринов, Мариян Юркович и др.
В случай, че съм пропуснал някой не е умишлено и моля да ме извини.
Благодаря от сърце на всички съпричастни към моето начинание!
Посещения в събота и неделя с предварителна заявка на тел.+359887897416
Вход безплатен.
з.м.с.Марин Неделчев Неделчев†, инж.Иван Христов Минков, м.с.Тодор Дилчев, м.с.Атанас Методиев Гаганелов,
з.м.с.инж.Валентин Савов, инж.Венцислав Петров, Пенчо Ганев, Драгомир Драганов, м.с.инж.Валентин Атанасов Динков,
Виктор Патев, м.с.Георги Ганев Дончев, м.с.Димитър Петров Дишлиев, Атанас Чакъров, Пламен Пенчев,
з.м.с.Йосиф Христов, м.с.инж.Светослав Янакиев, м.с.Георги Кабаков, Христо Куртинков, Любен Ангелов†, м.с.Димитър Лесковски,
з.м.с.Асен Танев, Александър Денeв, Христо Генов, Добри Добрев†, Дмитрий Кислицин, м.с.Седеф Дончев†,
Янко Малаков, инж.Огнян Кумчев, Александър Манов, м.с.Розен Йорданов Тодоров, Роман Кудряшов, м.с.Христо Керчев,
Павел Бучински, м.с.Мичо Спасов†, м.с.Станчо Добрев, Станислав Струмински, Мая Попова,
м.с.Любомир Колев, з.м.с.Дамян Петров, м.с.инж.Стефан Харитов, м.с.Славчо Славов†(близките му), Владимир Николов LZ23,
м.с.Кирил Димитров, м.с.Васил Милев, м.с.инж.Емил Ташев, м.с.Любомир Конарски, Генко Базитов, м.с.Иван Кертиков,
Ганчо Христов, м.с.Ивайло Попов, Цветан Койнов, Кирил Кирилов, м.с.инж.Христо Йотов, м.с.Любен Бончев,
м.с.инж.Иван Лучев, м.с.инж.Любен Лучев, инж.Петър Славов, Димитър Петров, Атанас Лаловски, Марин Узунов,
Георги Кънев, Николай Божидаров Николов, м.с.Георги Георгиев(Джони), инж.Генко Петров, з.м.с.инж.Евгени Генов,
з.м.с.Венци Маринов, з.м.с.инж.Владимир Миров, Иван Чолаков, м.с.Методи Атанасов Гаганелов, инж.Стефан Христозов,
м.с.инж.Явор Христов Йотов, Момчил Петров Бъчваров†, з.м.с.Александър Владимиров Мастицки, м.с.инж.Веселин Драганов,
Илиан Чавдаров Амбарев, Георги Борисов Гетов, Румен Тончев, м.с.Ангел Димитров Маргаров, м.с.инж.Петър Иванов Петров,
з.м.с.инж.Александър Денкин, Денчо Денев, Живко Симеонов, Здравко Янакиев, Любов Караиванова, з.т.з.м.с.инж.Петко Петков,
м.с.Георги Убенов, Сергей Кучерук, Ulrich Burbat, Kristen Burbat, инж.Виктор Димитров, з.м.с.инж.Илия Йорданов Царски,
п/п о.з.инж.Иван Димитров Тронков, Даниела Гушлева-Скот, Васил Николов, Димитър Енджов, инж.Владимир Костов,
Dipl.Ing.Rudolf Wilhelm, Росен Венелинов, з.т.м.с.инж.Живко Сидеров, инж.Тодор Томов, Спас Станев, м.с.инж.Начо Начев,
Слави Чорбанов, Андрей Шкатов, Петър Берлиев, Михаил Венелинов Дейнов, м.с.Артин Герагос Фесчиян†,
Хартюн Фесчиян, м.с.Тотьо Вълчев†, з.д.м.с.Георги Анестиев†, инж.Димитър Аврамов, инж.Георги Иванов Минков,
Румен Тодоров Делчев, з.м.с.Любомир Дърев†, Петър Алексиев, м.с.Спас Влайков, Георги Николов†, Димитър Филев,
инж.Радослав Радков, Николай Дончев, Атанас Георгиев, Иван Ангелов, Милен Качаунов, Стефан Драганов,
инж.Христо Иванов Минков, Петя Кукова-Георгиева, Пламен Петков, м.с.Живко Митев Матев, Ангел Ангелов,
м.с.Михаел Василев, Пламен Петров Холевич, Павлин Сулев, Добромир Добринов, Мариян Юркович и др.
В случай, че съм пропуснал някой не е умишлено и моля да ме извини.
Благодаря от сърце на всички съпричастни към моето начинание!
Посещения в събота и неделя с предварителна заявка на тел.+359887897416
Вход безплатен.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 662
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
- S-LK
- Мнения: 662
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
В настоящия момент в музея са експонирани повече от 60 радиоуправления.
Въпреки това реших да допълня историята с още един предавател MPX Expert EX-I, 1982: През далечната 1984-та година за националния отбор по автомоделизъм бяха внесени такива.
В музея има и от тях, но на практика те са втора версия на легендарния KO Propo TYPE PT-210.
Този е първата версия с по-малко регулировки: За любопитните снимах гаранционната карта и касовата бележка:
Въпреки това реших да допълня историята с още един предавател MPX Expert EX-I, 1982: През далечната 1984-та година за националния отбор по автомоделизъм бяха внесени такива.
В музея има и от тях, но на практика те са втора версия на легендарния KO Propo TYPE PT-210.
Този е първата версия с по-малко регулировки: За любопитните снимах гаранционната карта и касовата бележка:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 662
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
LAMA V3 CO-AXIAL hellicopter RTF 40Mhz, E-sky, China, 2007
Продаван е от CONRAD ELECTRONIC.
Можеше да се поръча от България в магазина на инж.Стефан Дервишев.
EK1H-E042 в музея: Напълно окомплектован модел има симулатор FMS:
За моя голяма радост се оказа, че CD-то не е повредено.
Пуснах го на Windows XP: FMS е популярен симулатор в България.
Продаван е от CONRAD ELECTRONIC.
Можеше да се поръча от България в магазина на инж.Стефан Дервишев.
EK1H-E042 в музея: Напълно окомплектован модел има симулатор FMS:
За моя голяма радост се оказа, че CD-то не е повредено.
Пуснах го на Windows XP: FMS е популярен симулатор в България.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 662
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
AXE CPv3, Heli-Max 2011
като подарък за рождения ден на малкия си син.
Имало е опити за полет...
Сервомеханизмите са демонтирани и вероятно преместени на авиомодел.
Rotor Span: 20.75 in [528mm]
Height: 8.125 in [206 mm]
Length: 23 in [584mm]
Weight:16 oz [454g]
Motor: 380 Brushed Motor
Radio: 5-Channel FM with 3 Micro Servos
Модела е интересен защото е продаван в Бълтария!
За съжаление нямам информация колко броя са внесени.
Благодаря на инж.Минков!
Инж.Иван Минков го е закупил от "ХОБИ ДИК" ЕООД гр.София на 23.06.2011,като подарък за рождения ден на малкия си син.
Имало е опити за полет...
Сервомеханизмите са демонтирани и вероятно преместени на авиомодел.
Rotor Span: 20.75 in [528mm]
Height: 8.125 in [206 mm]
Length: 23 in [584mm]
Weight:16 oz [454g]
Motor: 380 Brushed Motor
Radio: 5-Channel FM with 3 Micro Servos
Модела е интересен защото е продаван в Бълтария!
За съжаление нямам информация колко броя са внесени.
Благодаря на инж.Минков!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 662
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Пореден подарък от м.с.Живко Матев:
Модела е изработен от Ленко Матанов† в гр.Хасково предполагам 1972-73г.
Използван е двигател МК16 и корпус от популярен руски модел.
Интересно решение за окачването на предния мост: Обтекателя на двигателя и задните джанти са лети от алуминий: Петър Христов Бодюлев участва с този модел на републиканско състезание за средношколци през 1973-та.
За съжаление в протокола е отбелязано, че е от групата състезатели не успели да стартират моделите си.
Живко с желание и любов възстанови модела, за което му благодаря от сърце!
Уникален скоростен автомодел с двигателно колело клас А1(с обем на двигателя до 1,5сс).Модела е изработен от Ленко Матанов† в гр.Хасково предполагам 1972-73г.
Използван е двигател МК16 и корпус от популярен руски модел.
Интересно решение за окачването на предния мост: Обтекателя на двигателя и задните джанти са лети от алуминий: Петър Христов Бодюлев участва с този модел на републиканско състезание за средношколци през 1973-та.
За съжаление в протокола е отбелязано, че е от групата състезатели не успели да стартират моделите си.
Живко с желание и любов възстанови модела, за което му благодаря от сърце!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от S-LK на 31 яну 2025 17:05, променено общо 1 път.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 662
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Поредна изненада от м.с.Живко Матев:
В предишни постове съм показвал снимки на този модел от личния архив на м.с.Живко Матев.
Писал съм за "MULTIPLEX MINI 2", който имаха някой от моделистите в България.
Ленко Матанов† и сина му Ники са едни от първите автомоделисти с успешни радиоуправляеми модели,
в мащаб 1/8 с двигател до 3,5cm³.
Моделите бяха изработени по чертежи публикувани в списание Modelář.
Ленко Матанов† е изработил просто и надежно предно окачване: Модела се отличаваше със здравина и надежност.
Състезанията се провеждаха на подходяща асфалтова площадка и писта с конфигурацията на буквата М.
Все още нямаше електрически стартери, двигателите се палеха с ремък.
Скоростите бяха от порядъка на 25-30 км/час.
Живко с желание и любов възстанови поредния модел, за което му благодаря от сърце!
"Лотуса" на Ники Матанов от гр.Хасково, придружен с работещ предавател "MULTIPLEX MINI 2" от 1979г.В предишни постове съм показвал снимки на този модел от личния архив на м.с.Живко Матев.
Писал съм за "MULTIPLEX MINI 2", който имаха някой от моделистите в България.
Ленко Матанов† и сина му Ники са едни от първите автомоделисти с успешни радиоуправляеми модели,
в мащаб 1/8 с двигател до 3,5cm³.
Моделите бяха изработени по чертежи публикувани в списание Modelář.
Ленко Матанов† е изработил просто и надежно предно окачване: Модела се отличаваше със здравина и надежност.
Състезанията се провеждаха на подходяща асфалтова площадка и писта с конфигурацията на буквата М.
Все още нямаше електрически стартери, двигателите се палеха с ремък.
Скоростите бяха от порядъка на 25-30 км/час.
Живко с желание и любов възстанови поредния модел, за което му благодаря от сърце!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 662
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Признавам исках да се запозная с победителя в клас Nitro Truggy A-main на Philippine Masters 2024!
Изключително висок резултат за български автомоделист!
Резултатите му от другите два класа 11-ти като цяло в E-buggy и 12-то място в A-main nitro buggy!
Адмирации за тези изключителни постижения!
Първо посещение на Пламен Петров в музея: Разказа за историята на Сопотския клуб към МК"ВМЗ" и идеята за създаване на музея започна инж.Иван Минков: Показах на Пламен "ПИЛОТ-2" от 1971г. и продължих разказа за експонатите в музея: "ЯВОР 1-1" е от задължителната ми програма.
Уморих се и инж.Иван Минков продължи с разказ за ескпонати, купи, медали и т.н.
Благодаря за отделеното време и оценката, която музея получи!
Изключително висок резултат за български автомоделист!
Резултатите му от другите два класа 11-ти като цяло в E-buggy и 12-то място в A-main nitro buggy!
Адмирации за тези изключителни постижения!
Първо посещение на Пламен Петров в музея: Разказа за историята на Сопотския клуб към МК"ВМЗ" и идеята за създаване на музея започна инж.Иван Минков: Показах на Пламен "ПИЛОТ-2" от 1971г. и продължих разказа за експонатите в музея: "ЯВОР 1-1" е от задължителната ми програма.
Уморих се и инж.Иван Минков продължи с разказ за ескпонати, купи, медали и т.н.
Благодаря за отделеното време и оценката, която музея получи!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта