Model Sport History - Музей гр. Сопот
- S-LK
- Мнения: 665
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
През вече далечната 2019-та м.с.Добри Грабчев имаше проблем с управлението колесниците на своя Як-3.
Изпратих му контролер LRP A.I.Automatic Pro Reverse ESC, нов в запечатана кутийка.
Надявах се, че ще му помогна да реши проблема.
Добри е правил експерименти с контролера, но е намерил по-елегантно решение.
Днес получих контролера и ще го сложа в музея: В пратката имаше и подаръци за музея: Благодаря Добри!
На 11.07.2023 изпратих на Добри всички получени от него подаръци.
Той получи пратката и благодари.
Искаше да го изтрия от списъка с дарители.
Сeга с чиста съвест направих това.
Изпратих му контролер LRP A.I.Automatic Pro Reverse ESC, нов в запечатана кутийка.
Надявах се, че ще му помогна да реши проблема.
Добри е правил експерименти с контролера, но е намерил по-елегантно решение.
Днес получих контролера и ще го сложа в музея: В пратката имаше и подаръци за музея: Благодаря Добри!
На 11.07.2023 изпратих на Добри всички получени от него подаръци.
Той получи пратката и благодари.
Искаше да го изтрия от списъка с дарители.
Сeга с чиста съвест направих това.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от S-LK на 12 ное 2023 15:41, променено общо 3 пъти.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 665
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Подаръци за музея от Пламен Петров Холевич:
Списание Млад конструктор брой 5 от 1970г.
Свещи FOX GLO-PLUGS R/C LONG #41602 и HobbyKing №4
Книга Летающие модели И.Костенко и Э.МИКИМУРОВ, Москва, 1952
В списанието има резултати от състезания по авиомоделизъм: Открих защо този брой е запазен.
В клас "Акробатични модели" Пламен Петров от гр.Варна е на първо място!
Благодаря от сърце!
Витлa Master Airscrew S-2 Scimitar 14X8 и Master Airscrew серия К 14Х8Списание Млад конструктор брой 5 от 1970г.
Свещи FOX GLO-PLUGS R/C LONG #41602 и HobbyKing №4
Книга Летающие модели И.Костенко и Э.МИКИМУРОВ, Москва, 1952
В списанието има резултати от състезания по авиомоделизъм: Открих защо този брой е запазен.
В клас "Акробатични модели" Пламен Петров от гр.Варна е на първо място!
Благодаря от сърце!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 665
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
MAGNUM XL 108 R/C Glow, with muffler, ABC, China, 2001
На практика е брандиран ASP 108
Displacement: 17.22 cc, bore: 28.5 mm, stroke: 27.0 mm
Output: 2.40/17,000 kW/rpm, practical RPM: 2,000-10,000, weight: 862 g
Информация https://sceptreflight.com/Model Engine Tests/ASP 108.html
Eксплоатиран успешно от Пламен Холевич.На практика е брандиран ASP 108
Displacement: 17.22 cc, bore: 28.5 mm, stroke: 27.0 mm
Output: 2.40/17,000 kW/rpm, practical RPM: 2,000-10,000, weight: 862 g
Информация https://sceptreflight.com/Model Engine Tests/ASP 108.html
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
-
- Мнения: 1859
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Тасев искаше да направи с него летящ модел, но ти го изпревари
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
- S-LK
- Мнения: 665
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Ако Тасев има резонансна Вебра 61...след като получи помпата за гориво,бачо илия депрона написа: ↑12 ное 2023 18:19Тасев искаше да направи с него летящ модел, но ти го изпревари
която върнах на Добри може да направи летящ модел с нея
(модел можеше да направи и без помпата).
В музея има два двигателя MAGNUM:
Както се вижда от клиповете имат красиви стойки и съответните табелки.
Закупих MAGNUM XL 108 по обява в моделистика със същите намерения.
За него все още не е правена стойка, табелка и не е правен клип.
Живота е състезание...може и да съм го изпреварил.
След моя пост Г-н Тасев можеше да напише в Моделистика "Искам го за да направя модел"!
Веднага щях да се откажа от покупката.
Не познавам Г-н Тасев лично, но мога да се откажа от този двигател
(преди да има стойка, табелка и клип).
Може да ми напише лично във форума или да ми се обади (0887897416).
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 665
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
През далечната 1979-та м.с.Живко Матев(по това време пионер от клуба по моделизми в гр.Хасково)
отива до гр.Варна и посещава в дома му инж.Николай Корабов†.
Не се отказва на дете с такова огромно желание и инж.Николай Корабов† му подарява калъпа за Москвич-412.
Познавах инж.Николай Корабов†, първите години бяхме съперници.
Неговия модел беше уникален, пълно копие, изработен с прецизност и любов.
Но не му се отдаваше управлението му.
С помоща на наставника си Ленко Матанов† започва изработката на своя модел.
Живко е упорит и самостоятелен, научава се да работи на струга.
Колкото и да е странно за някой изработва сам 99% от детайлите, в това число зъбните колела.
Прави матрица за гумите, изпича ги ...прави лепенки за украсата и т.н.
Завършва модела през 1980-та, тренира усилено.
Същата година става републикански шампион за пионери използвайки ПИЛОТ-2.
Модела се движи само на преден ход, няма заден.
През 1981-ва вече е средношколец, използва ПИЛОТ-4 и отново е републикански шампион.
Модела не беше у Живко, но той направи необходимото и го издири.
Сега всеки може да го види в музея: Модела е придружен с паспорт: На последната страница е отбелязано първото място в гр.Плевен през 1980г с резултат 320 точки!
Задния мост: Живко сподели, че конусната предавка не е много сполучлива...на така го е карал.
Вижда се и интересното му решение с панта!
Позволяваща бързо отваряне на модела и достъп до компонентите му.
Смяна на акумулатори и ремонти.
Това е предния мост: За изработката на шенкелите е помогнал познат заварчик.
Запазена e една снимка: Живко благодаря от сърце!
отива до гр.Варна и посещава в дома му инж.Николай Корабов†.
Не се отказва на дете с такова огромно желание и инж.Николай Корабов† му подарява калъпа за Москвич-412.
Познавах инж.Николай Корабов†, първите години бяхме съперници.
Неговия модел беше уникален, пълно копие, изработен с прецизност и любов.
Но не му се отдаваше управлението му.
С помоща на наставника си Ленко Матанов† започва изработката на своя модел.
Живко е упорит и самостоятелен, научава се да работи на струга.
Колкото и да е странно за някой изработва сам 99% от детайлите, в това число зъбните колела.
Прави матрица за гумите, изпича ги ...прави лепенки за украсата и т.н.
Завършва модела през 1980-та, тренира усилено.
Същата година става републикански шампион за пионери използвайки ПИЛОТ-2.
Модела се движи само на преден ход, няма заден.
През 1981-ва вече е средношколец, използва ПИЛОТ-4 и отново е републикански шампион.
Модела не беше у Живко, но той направи необходимото и го издири.
Сега всеки може да го види в музея: Модела е придружен с паспорт: На последната страница е отбелязано първото място в гр.Плевен през 1980г с резултат 320 точки!
Задния мост: Живко сподели, че конусната предавка не е много сполучлива...на така го е карал.
Вижда се и интересното му решение с панта!
Позволяваща бързо отваряне на модела и достъп до компонентите му.
Смяна на акумулатори и ремонти.
Това е предния мост: За изработката на шенкелите е помогнал познат заварчик.
Запазена e една снимка: Живко благодаря от сърце!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 665
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Още снимки предоставени от м.с.Живко Матев:
Благодаря Живко!
Криводол...годината все още не е ясна.Благодаря Живко!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 665
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Две снимки от "Купа-Варна" (предоставени от м.с.Живко Матев):
Втория от ляво на дясно е на м.с.Живко Матев. Предавателите събрани пред съдията по апаратурите.
Чехите, поляци и руснаци предпочитаха FUTABA.
Състезателите от източна Германия(ГДР) бяха принудени да използат Start DP5
Антонио Дела Дзопа(Швейцария) и неговият пилот предпочитаха SANWA.
Българите използваха MULTIPLEX, MINI PROP, VARIOPROP.
Благодаря Живко!
Моделите от клас RC-ЕB очакват стартове.Втория от ляво на дясно е на м.с.Живко Матев. Предавателите събрани пред съдията по апаратурите.
Чехите, поляци и руснаци предпочитаха FUTABA.
Състезателите от източна Германия(ГДР) бяха принудени да използат Start DP5
Антонио Дела Дзопа(Швейцария) и неговият пилот предпочитаха SANWA.
Българите използваха MULTIPLEX, MINI PROP, VARIOPROP.
Благодаря Живко!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 665
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Снимки Михайловград(Монтана) от личния архив на м.с.Живко Матев:
Благодаря Живко!Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 665
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Лотосите на Ленко† и Ники Матанови(снимка от личния архив на м.с.Живко Матев):
Благодаря Живко!
Оборудвани с радиоапаратури MULTIPLEX MINI-2 и двигатели Super Tigre G.20/.23 R/C.Благодаря Живко!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта