Иначе съм същият Муто то моделистика. ето и от мен нещо Jena 1cc 1gen 1958
Model Sport History - Музей гр. Сопот
-
muto
- Мнения: 22
- Регистриран: 31 дек 2021 19:49
- Местоположение: Балтимор
Re: Ретро
И сега какво стана. Не стига че побликувам линк откъде може да пазарувате а и съм за нещо виновен. Аз лично предпочитам да има повече продавачи за да имам избор
Иначе съм същият Муто то моделистика. ето и от мен нещо Jena 1cc 1gen 1958
Иначе съм същият Муто то моделистика. ето и от мен нещо Jena 1cc 1gen 1958
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- S-LK
- Мнения: 703
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Ретро
Добри тези Цайсове пристигаха с пружина, но без витло.Добри Грабчев написа: ↑11 яну 2022 18:08Тази ИЕНА 1куб. с витлото с ляво въртене ли е?
Голямо ми се вижда по диаметър.
Така произведени са за въртене по-часовниковата стрелка.
Виждал съм снимка на оригинално витло, то е пластмасово.
За съжаление в музея все още нямам такова, имам само 23х10 за 2-2,5cc.
То също е за въртене по-часовниковата стрелка.
Конкретно това двигателче закупих във вида от клипа,
реших да го оставя с неговото витло.
Вижда се, че е работило.
Прав си, че е голямо!
За моя пръв кордов модел използвах значително по малко, по леко
и с въртене обратно на часовниковата стрелка.
Не обичаш да четеш по други форуми за това поствам снимка на модела от 1971-ва:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 703
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Ретро
Прав си за това, че трябва да има още информация и за това, че е много работа.Добри Грабчев написа: ↑11 яну 2022 18:08И още нещо...Добре ще е всеки експонат да има и ТТ данни написани,къде е произведен и друга информация включително и снимки на моделите на които е бил...и тн.
Знам,че е много работа.
Вероятно не си обърнал внимание, че под всеки клип има линк към друг форум.
Всичко, което знам за конкретния двигател е описано там.
Примерно за този двигател има следния текст:
JENA 1 0,99cc , Diesel, Dezigner Walter Hercher, VEB Carl Zeiss Jena East Gеrmany, 1960
Forum post : https://bit.ly/3GgHZXc and https://bit.ly/3HV5xkO
Здраве да е, ако успея след година ...две да направя и сайт на музея,
тогава всичко ще бъде на едно място.
Последна промяна от S-LK на 12 яну 2022 08:43, променено общо 1 път.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 703
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Ретро
В един от постовете си написах "Извинявам се предварително, ако грешно съм разбрал написаното".
Моля да ме извините, разбрал съм неправилно написаното!
За да не е скучно още две JENA
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 703
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Ретро
Марине за кубиковата и тази, която е с мебрана е без значение на коя посока ще я палиш.
Вероятно си получил двигателя без пружина и с витло за нормално въртене.
Радвам се, че клипа праща към детски спомени!
Това е желанието и идеята ми.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 703
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Ретро
Случва се
Да, прав си за резбата...но всички кубикови са с една резба, дори тези които са с водна риза(NW).
Както писах по-горе в ГДР e имало и витла за тях (за посока по часовниковата стрелка, гледано отпред).
Също като тебе нямах такова витло и го палех обратно на предписанието.
Именно поради тази причина 90% от запазените са без прижина.
Ще се радвам, ако някъде съм сбъркал и ме поправяте.
Целта е всичко да е верно!
Един чех (инж.Иржи Калина†-почина преди няколко дена) през 1984-та написа в книгата си АЛКУ-23 СССР!
37-години се тиражираше тази лъжа...
Колкото можах поправих тази грешка, надявам се ДБ-24 да си остане български.
Много хора, четат руския форум(rcdesing.ru...сега вече rcopen.com)
и вероятно няма нужда да повтарям диспута проведен на него.
За това ще се радвам, когато съм допуснал грешка да пишете за да я поправя.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 703
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Ретро
Прав си Добри, но в случая ставаше въпрос за 2,5 кубиковата JENA с мембрана.Добри Грабчев написа: ↑12 яну 2022 09:38За по-големите кубатури с мембрана има значение посоката на въртене.Центъра на буталният болт е изместен към едната страна на буталото.Това е заради разликата в налягането при горене и компресия.
Имам MVVS 58 куб.При него не може да върти в две посоки.Електронното запалване се задейства от два магнита разположени на 90гр.Единият "отключва" другият пали искра.
Всеки който се е занимавал с двигатели го знае.
Продължаваме с JENA
Моля те само не се сърди, ако грешно съм написал името ти по английски!
JENA 10cc CCM , Glow, Red head, marked with number 63_2, East Germany, 1963
Exhibit JENA 10CC CCM with number 63_2 was used by Dobri Grabchev.
Forum post : https://bit.ly/3fgNQQq
Eто какво имам впредвид и как изглежда твоя спомен
Освен в музея вече могат да го видят всички по света.
На тубата може да прикачиш снимката на модела, както и да пишеш на български.
Ако не го направиш, аз ще я намеря и ще я кача...разбира се с твое разрешение.
Благодаря предварително!
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 703
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта