Re: Як-3 мащаб1/4

Копия на самолети и хеликоптери
faktura
Мнения: 835
Регистриран: 02 дек 2017 01:02
Контакти:

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от faktura » 12 фев 2019 20:04

Да не би в Сусам да е дошъл отново социализЪма :D

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 932
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Марин » 13 фев 2019 19:03

Това си е половин автомодел :lol:
Евала!

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 932
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Марин » 15 фев 2019 20:10

Доколкото виждам от снимката оста е стъпаловидно изтънена, не би ли могъл да я изтъниш конусообразно?

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 932
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Марин » 20 фев 2019 18:47

Изглежда си взаимствал от трансмисията на задния мост на BMW :D
Не се сещам как точно управляваш моторчето и защо в едната посока ползваш on-off превключвател, а в другата с токова защита? Да, избягваш още една двойка ключета, но би ли обяснил как точно управляваш моторчето.

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 932
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Марин » 02 мар 2019 16:30

Добри, искренето на колекторните двигатели не влияе единствено на оптична преносна среда, но в моделизмите още не сме стигнали дотам ;) . Всички радиокомуникации, без значение на честотния банд се влияят силно от т.н. искрене, което само по себе си предизвиква разпространение на електромагнитни вълни. Бандът 2,4 GHz също се влияе, но там се ползват разни "хитринки" като времево уплътнение на радиоканала, т.н. метод на скачаща честота, разни модулации, протоколи и т.н. Всички те намалят влиянието на възможни ефирни смущения, но не задължително и понякога не толкова ефективно. Съществуват протоколи за пренос на данни, където е гарантирано вярното им получаване в приемната страна, но нашите хапаратурки не ползват такива. Там е нишата на профи изделията. При нас се разчита единствено на принципите на защита на самия радиоканал.
Та по въпроса. Задължително е да филтрираш двигателчето от EMI. Професионално няма как да го направиш, но компромисно, отлични резултати може да постигнеш със схемичката. Пропуснах да спомена, че смущенията се пренасят както по въздуха /средата/, така и по самите захранващи проводници. Опитай да намериш дроселчета от някоя стара играчка, навремето все още им слагаха... или от филтър за касетофон на кола /ровене по автоморгите/. Корпусът на мотора към маса /минус/.
Filter.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 932
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Марин » 02 мар 2019 16:39

Ето ти и една статийка, но на англицки ;) . Тук решението е подобно, без дросели. Във всички случаи монтажът на филтъра трябва да е в непосредствена близост до двигателя, иначе няма СМИ... Ползвай гогле преводача https://translate.google.bg/?hl=bg


http://www.stefanv.com/rcstuff/qf200005.html

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 932
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Марин » 07 мар 2019 11:39

Овалните детайли от последната снимка къде в самолета се намират ? :mrgreen:

faktura
Мнения: 835
Регистриран: 02 дек 2017 01:02
Контакти:

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от faktura » 07 мар 2019 12:59

Бат Добри, какво беше теглото на първия Як ?

Виж ЛС.

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 932
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Марин » 07 мар 2019 14:15

Добри Грабчев написа:
07 мар 2019 12:41
Е Яка няма бомбен отсек...С външно окачване. :D
....................................................
Доколкото знам при ЯК-9Б е могло в задната кабина да се монтират бомби, дали е ползвана опцията - нямам представа.

faktura
Мнения: 835
Регистриран: 02 дек 2017 01:02
Контакти:

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от faktura » 07 мар 2019 15:15

Благодаря ти !


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта