SBACH 342 № 3
-
- Мнения: 130
- Регистриран: 02 мар 2017 20:16
Re: SBACH 342 № 3
Лепенето на фибран с полиуретан за обемни детайли не е добра идея, също както със смола. Предпочитам Уху Пор или Лепкостир, като предпочитанията ми са към второто.
-
- Мнения: 581
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
Николаи , не става въпрос за атакуващия ръб и облечката .
Въпроса е за тези " кутиики " в които влиза летвичката и играе роля вместо тръба.
Крилото не е цяло , а от две полукрила и искам да са вградени и после да се облече с балса --- и трябва да се залепят на голия стиропор за това няма как да се стегне освен със затискане.
При залепването трябва да се внимава за успоредноста , за това се поставят сърцевините върху черупките на равна повърхност.
ВСИЧКИ тези неща ги пиша за начинаещите моделисти и се старая да спазвам някаква последователнос и ще съм доволен ако тази тема послужи като помощ за изграждането на модели от този тип.
След стягане на лепилото , стърчащото се изшкорва наравно с профила след което сърцевините са готови за облечката.
Въпроса е за тези " кутиики " в които влиза летвичката и играе роля вместо тръба.
Крилото не е цяло , а от две полукрила и искам да са вградени и после да се облече с балса --- и трябва да се залепят на голия стиропор за това няма как да се стегне освен със затискане.
При залепването трябва да се внимава за успоредноста , за това се поставят сърцевините върху черупките на равна повърхност.
ВСИЧКИ тези неща ги пиша за начинаещите моделисти и се старая да спазвам някаква последователнос и ще съм доволен ако тази тема послужи като помощ за изграждането на модели от този тип.
След стягане на лепилото , стърчащото се изшкорва наравно с профила след което сърцевините са готови за облечката.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 581
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
Баи Добри напълно си прав и е добре , че тези неща се обсъждат ( за младите моделисти )
Това което правя е наи-лесния начин за построяването на крилото и е достатъчно здраво което се е доказало опитно.
Този пакет ( кутиика ) дължината е около 1/3 от дължината на полукрилото.
Другия начин - с полу ребро в края на кутииката , да става но ми е трудно да зарежа там профила за вграждане на това ребро , не , че е невъзможно
Ребро в началото на полукрилото ще има след залепване на облечката и оформяне на профила със шкурка.
С надлъжници до края на полукрилото --- в този случаи трябва да се прореже цялото полукрило с широчината на надлъжника и после предната и задната част пак да се сглобят на черупката.
Проблема ( при мен ) в случая е , че режа сърцевините на ръка и в края на крилото ( късия профил ) се получават вдлъбнатини от кантала и ако се пропеже за надлъжници , има голяма вероятност там да се разминат нещата.
Това са все начини за изгражгане на крило и всеки може да реши как да го направи според предпочитание или изисквания към модела.
За налягането знам , но честно казано не съм се замислял за това ---- което всъщност може да доведе до разрушаване на обшивката !!!!
Повърхностната обработка на балсата на втория модел е , грундиране и после авто боя , но на този все още не знам как ще е , но за това по-нататък в темата
Това което правя е наи-лесния начин за построяването на крилото и е достатъчно здраво което се е доказало опитно.
Този пакет ( кутиика ) дължината е около 1/3 от дължината на полукрилото.
Другия начин - с полу ребро в края на кутииката , да става но ми е трудно да зарежа там профила за вграждане на това ребро , не , че е невъзможно

Ребро в началото на полукрилото ще има след залепване на облечката и оформяне на профила със шкурка.
С надлъжници до края на полукрилото --- в този случаи трябва да се прореже цялото полукрило с широчината на надлъжника и после предната и задната част пак да се сглобят на черупката.
Проблема ( при мен ) в случая е , че режа сърцевините на ръка и в края на крилото ( късия профил ) се получават вдлъбнатини от кантала и ако се пропеже за надлъжници , има голяма вероятност там да се разминат нещата.
Това са все начини за изгражгане на крило и всеки може да реши как да го направи според предпочитание или изисквания към модела.
За налягането знам , но честно казано не съм се замислял за това ---- което всъщност може да доведе до разрушаване на обшивката !!!!
Повърхностната обработка на балсата на втория модел е , грундиране и после авто боя , но на този все още не знам как ще е , но за това по-нататък в темата

Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 581
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 581
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
Крилата са по същия начин като хоризонталния и вертикални стабилизатори за това няма да се спирам на тях докато стигна до залепване на ребрата на големия профил.
Елероните също ги изрязвам на банцик.
Елероните също ги изрязвам на банцик.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 581
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
Окантването -- на атакуващия ръб е 1см. балса а завършеците 15мм. --- 3х5мм.
Заоблянията в края на крилото няма да ги правя , отнема повече време пък и не е задължително да прилича на оригинала
Заоблянията в края на крилото няма да ги правя , отнема повече време пък и не е задължително да прилича на оригинала

Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 130
- Регистриран: 02 мар 2017 20:16
Re: SBACH 342 № 3
Колко процента е дебел профила на крилото?
-
- Мнения: 581
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
Не знам колко процента е ---- изкопирах го направо от чертежа .
Размерите са :
Голям профил - дължина 40см. - дебелина 59/60мм.
Малкия профил - без малко 20см. и съответно дебелина 3см.
Ребрата с които затварям големия профил са от 3мм. ( каваков ) шперплат и на тях от вътре съм залепил букови трупчета с дебелина 1см. в които ще влизат шпилките и щифтовете после за фиксиране и закрепване на полукрилото.
Трупчетата са намалени така , че да влязат вътре в обшивката за да не се виждат от вън.
Размерите са :
Голям профил - дължина 40см. - дебелина 59/60мм.
Малкия профил - без малко 20см. и съответно дебелина 3см.
Ребрата с които затварям големия профил са от 3мм. ( каваков ) шперплат и на тях от вътре съм залепил букови трупчета с дебелина 1см. в които ще влизат шпилките и щифтовете после за фиксиране и закрепване на полукрилото.
Трупчетата са намалени така , че да влязат вътре в обшивката за да не се виждат от вън.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта