ЯК -- 54/ 1.3м.

Модели с двигатели с вътрешно горене. 2-тактов, 4-тактов, метанолови и дизел.
Tasev
Мнения: 2721
Регистриран: 29 ное 2016 14:33

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Мнение от Tasev » 02 фев 2025 10:10

Въпрос?Какво лепило ползваш?
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation

Петър Алексиев
Мнения: 581
Регистриран: 20 дек 2016 20:32
Местоположение: Велинград

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Мнение от Петър Алексиев » 02 фев 2025 12:58

Лепилото Краси е полиуретаново РА 360 на Akfix.
Ползвам това лепило и за залепване на платната на стиропорните крила.
Понеже РАКОЛА е на водна основа , ако бях залепил платната с него , вероятноста да изметне е голяма и за това полиуретана за залепване на платна е за предпочитане.
Налепих атакуващия надлъжник , завършеците и изрязах елероните.
20250201_134237.jpg
20250202_115107.jpg
20250202_122832.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград

Tasev
Мнения: 2721
Регистриран: 29 ное 2016 14:33

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Мнение от Tasev » 02 фев 2025 13:55

Гледам китайците масово ползват бърз еднокомпонентен канаконлит .напредваш бързо.👍👍👍
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation

Петър Алексиев
Мнения: 581
Регистриран: 20 дек 2016 20:32
Местоположение: Велинград

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Мнение от Петър Алексиев » 02 фев 2025 18:55

Канаконолита върши работа кагато сглобяваш конструкцията ( скелета ) на модела , но за обличане не става, докато намацаш последното ребро , първото вече ще е засъхнало :D
Полиуретановото ти дава достатъчно време за намазването на платната и напасването им на място.
И друг път съм го писал някъде : -Полиуретановото лепило е по-удачния вариант вместо смола за залепване на платна балса към стиропор защото полиуретана леко се разпенва и отлично попълва и залепва в длъбнатините на стиропора образувани при рязането на сърцевините.
Петър Алексиев
Велинград

Петър Алексиев
Мнения: 581
Регистриран: 20 дек 2016 20:32
Местоположение: Велинград

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Мнение от Петър Алексиев » 09 фев 2025 11:58

Ето колеги разултата до тук:
Кухото полу крило не е шлаифано , без машинка , предстои да го облека със стъклоплат 20гр. и после боя а, до тук тежи 284гр.
Стиропорното полу крило също е без машинка вече готово тежи 293гр.
Извода лично за мен е , че за разлика от 9гр. за едното полу крило , или 18-20гр. за цялото крило , огромната хамалогия за рязането ( на ръка ) на ребрена конструкция НЕ си заслужава ;)
Ако ребрата бяха от балса може би ще се спести още малко тегло , но това е ако се гонят някакви постижения , резултати ..... но в случая не си заслужава , ТАКА ,ЧЕ ... спокоино си правете стиропорни крила , разликата не е голяма , а стават по-лесно и по-бързо ;) :D
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград

Tasev
Мнения: 2721
Регистриран: 29 ное 2016 14:33

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Мнение от Tasev » 14 фев 2025 08:31

Здравей Петьо!Разлика щеше да има ако ребрата бяха от балза?Заради шперплат теглото е изравнено.Но стиропоровите са по здрави!При среща с земята.А по голяма лекота щеше да се получи при обличане с фолио?Или материята която ползва за обличането на пайпъра.
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation

Петър Алексиев
Мнения: 581
Регистриран: 20 дек 2016 20:32
Местоположение: Велинград

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Мнение от Петър Алексиев » 16 фев 2025 20:53

Така е Краси , но както вече споменах , това което остава празно ( или частична облечка с балса )по средата на крилото остава много малко и за това предпочетох да ги облека с цялостна обшивка балса.
Проблема ( ако въобще става въпрос за проблем ) е , че ако разполагаш с голяма цветова гама и количества фолио или плат, класическите ребрени конструкции са за предпочитане и стават по леки , но ако се облече изцяло с балса пък може да се боядисва с бои което е по-евтиния вариант , но пък е малко по-тежичко и моделчето от темата със стиропорни крила и цяло обличане с балса стана 2,5/2.6кг. и си летеше прекрасно ;) :D
За моделчето няма да описвам понататък кое как го правя защото вече го има по - напред в темата, ще пускам чат - пат снимки докъде съм стигнал.
20250209_231521.jpg
20250215_135548.jpg
20250215_135607.jpg
20250216_202115.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград

Петър Алексиев
Мнения: 581
Регистриран: 20 дек 2016 20:32
Местоположение: Велинград

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Мнение от Петър Алексиев » 23 фев 2025 00:13

Малко напредък :D
20250221_190410.jpg
20250221_223800.jpg
20250223_000647.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград

Tasev
Мнения: 2721
Регистриран: 29 ное 2016 14:33

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Мнение от Tasev » 23 фев 2025 10:03

Ехааа,направи го изцяло нов!Браво!👍👍👍
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation

Петър Алексиев
Мнения: 581
Регистриран: 20 дек 2016 20:32
Местоположение: Велинград

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Мнение от Петър Алексиев » 01 мар 2025 15:20

Ами , надявам се това лято да си го покарам малко :D
Напредваме с обличането на тялото ;)
20250227_184427.jpg
20250301_151035.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост